Gå til innhold

BK: Portrett av kjæresten min (oppdatert)

SRD

Anbefalte innlegg

Her er et portrettbilde jeg har tatt av kjæresten min. Hva synes dere?

post-128279-1249911296_thumb.jpg

Har nå erstattet det redigerte med originalbildet(konventert fra RAW til JPG), eneste som er gjort er økt kontrasten en anelse (0.08 i Aperture) og fjernet røde øyne. Hva synes dere?

Oppdatert

Har prøvd å redigert litt flere bilder. Hva synes dere? Hvilket er finest? Og best redigert?

post-128279-1250278678_thumb.jpgpost-128279-1250278734_thumb.jpgpost-128279-1250278771_thumb.jpg

Her det første bildet med oversofting

post-128279-1250278870_thumb.jpg

Endret av SRD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er et portrettbilde jeg har tatt av kjæresten min. Hva synes dere?

Bilde er litt redigert, og jeg har begrenset erfaring med lyssetting.

Nå tror jeg du underdriver til 1000. Vanlig softing av hud har jeg ingenting imot, men dette var veldig ekstrem overdreven barbie softing. Ikke så veldig pent.

Lenke til kommentar

Hvis jeg får lov til å foreslå en mellomting mellom den første versjonen og den nåværende..

har fjernet litt av føflekkene og softet litt, men ikke like ekstremt som du hadde gjort i første versjonen

post-100104-1249914234_thumb.jpg

(Bare si ifra om du vil at jeg skal fjerne bildet)

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke en gang hva dere snakker om. Når bilder skiftes ut etterhvert som innspill og diskusjon skrider frem er det helt umulig å følge tråden i ettertid.

Et hvert læringsmoment i tråden forsvinner også ut i tåka på denne måten.

Legg heller ut nye versjoner underveis, og behold de bildene som mottar kritikk.

Bare en tanke...ellers er bildet pent, det :-)

Lenke til kommentar
Hvis jeg får lov til å foreslå en mellomting mellom den første versjonen og den nåværende..

har fjernet litt av føflekkene og softet litt, men ikke like ekstremt som du hadde gjort i første versjonen

Jeg er enig i at det er bedre. Jeg dro nok "litt" for hard i spakene når jeg redigerte sist. Hvilket programmet har brukt? Jeg brukte Aperture og portraiture til softing.

Takk for tilbakemeldingene alle sammen!

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er bedre. Jeg dro nok "litt" for hard i spakene når jeg redigerte sist. Hvilket programmet har brukt? Jeg brukte Aperture og portraiture til softing.

Takk for tilbakemeldingene alle sammen!

Snodig kan sine ting. Dette ble veldig bra:-)

Lenke til kommentar

Dette ble veldig bra, jeg har liten erfaring med dette selv, men har forsket litt med Nik Capture NX2 og tips på nettet og brukt noe av samme utgangspunktet som Snodig viser til: Gjort huden litt softere på strategiske områder, tonet ned skygger og gjort øynene litt skarpere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...