Gå til innhold

Hva slags vifte på hovedkortet er dette?

Bone

Anbefalte innlegg

Hoi! :)

Bumping av en nokså nøyaktig ett år gammel tråd! :w00t: hehe..

Vel, nå har jeg endelig fått fingeren ut av ræva og kjøpt denne viften:

http://www.microplex.no/Avdelinger/Produkter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-luft/Chipset/Taisol-chipsetkj%C3%B8ler,-12VDC--35038.aspx

Jeg kjøpte også Artic Silver (5, tror jeg), for man måtte sette det på med lim, visstnok, og håper disse to tubene holder..!? :)

Uansett.. Tenkte nå å sette på denne nye viften, men på Artic -sidene, så var det side opp og side ned med instruksjoner i hvordan å lime på sånn, men de gjaldt bare CPU, så vidt jeg kunne se.. hvordan er det med vifta!? Kan jeg bare ha på litt lim og sette på? Eller?

Noen som kunne ha sagt et par ord om hvordan jeg skal gå frem!? Aldri limt noe i en PC før.. satt sammen mange ganger, men ikke limt..

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoi! :)

Bumping av en.. ..viften:

http://www.microplex.no/Avdelinger/Produkter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-luft/Chipset/Taisol-chipsetkj%C3%B8ler,-12VDC--35038.aspx

Jeg kjøpte også Artic Silver (5, tror jeg), for man måtte sette det på med lim, visstnok, og håper disse to tubene holder..!? :)

Uansett.. Tenkte nå å sette på denne nye viften, men på Artic -sidene, så var det side opp og side ned med instruksjoner i hvordan å lime på sånn, men de gjaldt bare CPU, så vidt jeg kunne se.. hvordan er det med vifta!? Kan jeg bare ha på litt lim og sette på? Eller?

Noen som kunne ha sagt et par ord om hvordan jeg skal gå frem!? Aldri limt noe i en PC før.. satt sammen mange ganger, men ikke limt..

Tusen takk for all hjelp! :)

Linken din fungerer ikke.

Kjølepasta er ikke lim, det er en varmeledende smøring med konsistens som en tynn tannkrem.

Etter du har demontert den bråkete orginalkjøleren børr du rense chipsetet. Dette gjør med rødsprit eller isopropanol ta litt feks. rødsprit på kjøkkenpapir og tørk av gammel kjølepasta fra chipsetet.

lag en liten "ert" med kjølepasta (artic silver) på chipsetet, bruk et bankkort ect. til å smøre pastaen ut til et så tynt og gjevnt lag som mulig. Etter dette er det bare å montere den nye chipsetkjøleren ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...