Gå til innhold

Hva er en god sjåfør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del kan man kjøre både 5 og 10km/t over grensa uten å være dårlig sjåfør.

 

Ja, men 5 eller 10 for mye på speedometeret, utløser neppe reaksjon fra politiet.

De fleste har litt feilvisning, samt at det gjerne trekkes fra noen prosents margin.

Jeg har selv ved flere anledninger kjørt forbi politibiler med 90 på nåla i 80-soner. Ingen har noensinne reagert.

 

Kontroller er ofte plasser hvor grensa nettopp har blitt nedsatt, i nedover bakker o.l. Det å hoppe på bremsen i nedover for å unngå 55 i 50-sonen (som vil utgjevne seg når du komme på sletta igjen) er ikke det å være godsjåfør.

 

Igjen....55 i 50-sonen utgjør neppe noen reaksjon. Så det er lite vits å hoppe på pedalen. Regelen er dessuten at farten skal være nedsatt innen man passerer skiltet.

Ikke at jeg er noen helgen selv, men så får jeg også stå for det jeg gjør i trafikken.

Lenke til kommentar
Ja, men 5 eller 10 for mye på speedometeret, utløser neppe reaksjon fra politiet.

De fleste har litt feilvisning, samt at det gjerne trekkes fra noen prosents margin.

Jeg har selv ved flere anledninger kjørt forbi politibiler med 90 på nåla i 80-soner. Ingen har noensinne reagert.

 

Det er forskjell på å kjøre forbi en poilitbil og en fartskontroll...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...