Carisma'03 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 En god sjåfør er en du ikke legger merke til i trafikken. En god sjåfør er en du ikke legger merke til i trafikken. En god sjåfør er en du ikke legger merke til i trafikken. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 En god sjåfør er en som ikke trenger å bruke bremsepedalen så mye. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 En god sjåfør er en som ikke trenger å bruke bremsepedalen så mye. Det er også sant Det har med å se langt frem å gjøre. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg brukte vel aldri bremsen utenom når jeg faktisk skulle stoppe helt opp, evt når jeg råkjørte litt da ;D Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 En god sjåfør er en sjåfør som samarbeider med trafikken, bedømmer situasjoner med kalkulert presisjon, spiller på lag med andre i trafikken -fotgjengere som sykelister - og ikke forårsaker farlige situasjoner. Med andre ord kan man utelukke taxi sjåførene med en gang. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg brukte vel aldri bremsen utenom når jeg faktisk skulle stoppe helt opp, evt når jeg råkjørte litt da ;D Og siden du snakker i fortid, kan man anta at muligens Onkel Politi ikke synes du er en særlig god sjåfør og evt har sørget for at du ikke får kjøre bil? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nei, det har mer med at jeg ikke ville være med bilen (foreldrene mine) til Tr.heim.. :/ Har desverre ikke har penger til bil enda! Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ok. Sorry, syntes bare det var en vittig konklusjon ut fra hva du skrev Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 For min del kan man kjøre både 5 og 10km/t over grensa uten å være dårlig sjåfør. Ja, men 5 eller 10 for mye på speedometeret, utløser neppe reaksjon fra politiet. De fleste har litt feilvisning, samt at det gjerne trekkes fra noen prosents margin. Jeg har selv ved flere anledninger kjørt forbi politibiler med 90 på nåla i 80-soner. Ingen har noensinne reagert. Kontroller er ofte plasser hvor grensa nettopp har blitt nedsatt, i nedover bakker o.l. Det å hoppe på bremsen i nedover for å unngå 55 i 50-sonen (som vil utgjevne seg når du komme på sletta igjen) er ikke det å være godsjåfør. Igjen....55 i 50-sonen utgjør neppe noen reaksjon. Så det er lite vits å hoppe på pedalen. Regelen er dessuten at farten skal være nedsatt innen man passerer skiltet. Ikke at jeg er noen helgen selv, men så får jeg også stå for det jeg gjør i trafikken. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ja, men 5 eller 10 for mye på speedometeret, utløser neppe reaksjon fra politiet.De fleste har litt feilvisning, samt at det gjerne trekkes fra noen prosents margin. Jeg har selv ved flere anledninger kjørt forbi politibiler med 90 på nåla i 80-soner. Ingen har noensinne reagert. Det er forskjell på å kjøre forbi en poilitbil og en fartskontroll... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå