Gå til innhold

Spørsmål ang. svakt signal og internett via strømnettet

Anbefalte innlegg

god kveld.

har for svakt/ustabilt nettsignal her, så for at det ikke skal lagge i onlinespill, har jeg tenkt å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430164 istedet for å legge ledning. (måtte ha vært en ganske lang ledning) gjerne kom med forslag til billigere/bedre pakke.

og for å styrke signalet til nintendo dsen, når jeg spiller online med den på rommet, er det mulig å koble en "internettsender" til pcen eller den boksen jeg plugger inn i strømkontakten? slik at den videresender signalet? routeren står en etasje under, på andre siden av huset, så blir disconnectet litt for ofte..

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
god kveld.

har for svakt/ustabilt nettsignal her, så for at det ikke skal lagge i onlinespill, har jeg tenkt å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430164 istedet for å legge ledning. (måtte ha vært en ganske lang ledning) gjerne kom med forslag til billigere/bedre pakke.

og for å styrke signalet til nintendo dsen, når jeg spiller online med den på rommet, er det mulig å koble en "internettsender" til pcen eller den boksen jeg plugger inn i strømkontakten? slik at den videresender signalet? routeren står en etasje under, på andre siden av huset, så blir disconnectet litt for ofte..

takker for svar :)

Jeg vil fraråde deg å kjøpe de Devolo-boksene. De benytter en gammel versjon av HomePlug-standarden, og det er svært stor forskjell på ytelsen mellom gammel og ny versjon her (både throughput-messig og link-messig). HomePlugs er relativt sensitive for støy på strømnettet, og en setup som ikke fungerer med gammel standard kan helt fint vise seg å funke med en nyere versjon.

Så uansett hva du gjør: Sørg for at du kjøper bokser som følger HomePlugAV-spec'en!

Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener med siste delen av innlegget ditt, men hvis det er slik at du ønsker å bruke HomePlug for å sende signalet til rommet ditt og så ønsker du å kunne koble til både PC og NintendoDS til nettet via WLAN så kan kanskje denne pakken være verdt å vurdere:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=357178

Lenke til kommentar

takk for svar :) hvordan fungerer de boksene du linket til? hvor skal jeg koble dem?

edit: fant ut av det.

siden jeg allerede har en trådlør router (d-link dir635), er det mulig å flytte den opp i annen etasje, og bare kjøpe en ZyXEL PLA-400, som jeg kobler til nede? ellers er jo routeren et bomkjøp :/

Endret av alt + F4
Lenke til kommentar
takk for svar :) hvordan fungerer de boksene du linket til? hvor skal jeg koble dem?

edit: fant ut av det.

siden jeg allerede har en trådlør router (d-link dir635), er det mulig å flytte den opp i annen etasje, og bare kjøpe en ZyXEL PLA-400, som jeg kobler til nede? ellers er jo routeren et bomkjøp :/

Du må i så fall kjøpe 2 stk. PLA-400, en til å ha nede og en oppe på rommet ditt. Siden D-Linken ikke har integrert HomePlug må du ha en annen boks (dvs. en PLA-400) som snakker med PLA'en i første etasje, og så kobler du D-Linken til PLA'en.

Lenke til kommentar

klarer ikke å sette på passord på pla-450en, jeg må visst gå til en nettside jeg ikke kommer inn på, må skifte ip-adressen først, men det står ikke hvordan jeg skifter den :/

de sier også at jeg skal gå til network>wireless lan>general

securenetwork.th.jpg

men når jeg går inn på nettverk stpr det ikke noe om trådløst lan?

hva skal jeg gjøre for å få satt på passord?

btw; jeg har god linje nå, takk.

Endret av alt + F4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...