Elefantmesteren Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 god kveld. har for svakt/ustabilt nettsignal her, så for at det ikke skal lagge i onlinespill, har jeg tenkt å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430164 istedet for å legge ledning. (måtte ha vært en ganske lang ledning) gjerne kom med forslag til billigere/bedre pakke. og for å styrke signalet til nintendo dsen, når jeg spiller online med den på rommet, er det mulig å koble en "internettsender" til pcen eller den boksen jeg plugger inn i strømkontakten? slik at den videresender signalet? routeren står en etasje under, på andre siden av huset, så blir disconnectet litt for ofte.. takker for svar Lenke til kommentar
kjempeblakk Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 god kveld. har for svakt/ustabilt nettsignal her, så for at det ikke skal lagge i onlinespill, har jeg tenkt å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430164 istedet for å legge ledning. (måtte ha vært en ganske lang ledning) gjerne kom med forslag til billigere/bedre pakke. og for å styrke signalet til nintendo dsen, når jeg spiller online med den på rommet, er det mulig å koble en "internettsender" til pcen eller den boksen jeg plugger inn i strømkontakten? slik at den videresender signalet? routeren står en etasje under, på andre siden av huset, så blir disconnectet litt for ofte.. takker for svar Jeg vil fraråde deg å kjøpe de Devolo-boksene. De benytter en gammel versjon av HomePlug-standarden, og det er svært stor forskjell på ytelsen mellom gammel og ny versjon her (både throughput-messig og link-messig). HomePlugs er relativt sensitive for støy på strømnettet, og en setup som ikke fungerer med gammel standard kan helt fint vise seg å funke med en nyere versjon. Så uansett hva du gjør: Sørg for at du kjøper bokser som følger HomePlugAV-spec'en! Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener med siste delen av innlegget ditt, men hvis det er slik at du ønsker å bruke HomePlug for å sende signalet til rommet ditt og så ønsker du å kunne koble til både PC og NintendoDS til nettet via WLAN så kan kanskje denne pakken være verdt å vurdere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=357178 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) takk for svar hvordan fungerer de boksene du linket til? hvor skal jeg koble dem? edit: fant ut av det. siden jeg allerede har en trådlør router (d-link dir635), er det mulig å flytte den opp i annen etasje, og bare kjøpe en ZyXEL PLA-400, som jeg kobler til nede? ellers er jo routeren et bomkjøp :/ Endret 10. august 2009 av alt + F4 Lenke til kommentar
kjempeblakk Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 takk for svar hvordan fungerer de boksene du linket til? hvor skal jeg koble dem? edit: fant ut av det. siden jeg allerede har en trådlør router (d-link dir635), er det mulig å flytte den opp i annen etasje, og bare kjøpe en ZyXEL PLA-400, som jeg kobler til nede? ellers er jo routeren et bomkjøp :/ Du må i så fall kjøpe 2 stk. PLA-400, en til å ha nede og en oppe på rommet ditt. Siden D-Linken ikke har integrert HomePlug må du ha en annen boks (dvs. en PLA-400) som snakker med PLA'en i første etasje, og så kobler du D-Linken til PLA'en. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 sparer ikke akkurat så mye på det, så kjøper 400 + 450, og pakker ned routeren. den kommer sikkert til nytte en gang. takk Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) klarer ikke å sette på passord på pla-450en, jeg må visst gå til en nettside jeg ikke kommer inn på, må skifte ip-adressen først, men det står ikke hvordan jeg skifter den :/ de sier også at jeg skal gå til network>wireless lan>general men når jeg går inn på nettverk stpr det ikke noe om trådløst lan? hva skal jeg gjøre for å få satt på passord? btw; jeg har god linje nå, takk. Endret 15. august 2009 av alt + F4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå