Raijin Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Skal bygge meg ny pc, og disse brikkene så rimelige og gode ut: https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=106446&pids[]=101889 De koster omtrent det samme, så da spør jeg hva forskjellen er. Jeg ser det er litt forskjell på timings'ene, men det jeg er usikker på er at den ene har triple channel i navnet. Det får meg til å tenke tilbake til tiden da man fikk ekstra ytelse ved å bruke tvillingbrikker: Twinning. Gjelder samme greia enda? Og inneholder begge rampakkene identiske brikker? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ene pakka tror jeg nok inneholder 3x brikker og den andre 2. Lav spennings brikkene er beregnet på i7 systemer, hvor Intel serverte en løgn om at spenningen var mulig å kjøre asynkront fra spenningen til minnekontrolleren. Dette er dog dessverre ikke mulig på samtlige HK, så derfor har minneprodusentene laget minne som kjører på lavere spenning og utnytter trippel minnekanalene til i7. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Linken din virker ikke, men jeg regner med at du mener disse: Gold: https://prisguiden.no/product.php?p...9&cat_id=27 Platinum: https://prisguiden.no/product.php?p...6&cat_id=27 Eneste forskjellen jeg ser, er også CAS Latency, og pris. Ser ut som Gold serien er hakket dyrere faktisk, uten at jeg helt forstår hvorfor, siden Platinum har lavere timings. Dette er det OCZ sier selv: Gold: The Gold Series Triple Channel Kits are for early adopters, systembuilders, and gamers that demand the ultimate stability and value for Core i7 systems. Gold Series kits get gamers back on track to extreme PC-gaming conditions, providing unwavering memory performance at a price gamers can afford, and built to deliver blazing speeds with incredible stability and endurance for maximum frame-rates. Platinum: The Platinum Series Triple Channel kit offers the latest extreme speeds and is optimized with leading-edge Enhanced Latency and Enhanced Bandwidth technology to deliver the highest overclocks and tightest timings to today's hardcore tweakers and PC enthusiasts. Kan legge til at flere (inkl meg selv) har Platinum PC12800 her på forumet. De virker ganske bra, og jeg har ikke hatt noen problemer med de. Jeg liker også prisen. HW.no har også en test av Platinum serien. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Sweet! Da blir det platinum. Jepp, var de brikkene jeg mente. En annen forskjell er at platinum lister opp unbuffered, mens gold lister opp registered, uten at jeg vet hva det betyr. Takk for svar folkens! Deg også 007. Jeg overlater det til deg å infiltrere Intel som straff for sine løgner Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Bare hyggelig! Håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Sweet! Da blir det platinum. Jepp, var de brikkene jeg mente. En annen forskjell er at platinum lister opp unbuffered, mens gold lister opp registered, uten at jeg vet hva det betyr. Takk for svar folkens! Deg også 007. Jeg overlater det til deg å infiltrere Intel som straff for sine løgner Hahaha, skulle vell ha gjort det... Dessverre har industrien blitt mye mer løgn og fanteri i det siste dessverre, vi får skylde på finanskrisa. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 En annen forskjell er at platinum lister opp unbuffered, mens gold lister opp registered, uten at jeg vet hva det betyr. Unbuffered er "normal" minne som vi forbrukere har i 95% av hovedkortene våre, REGISTRED minne er spesialminne som er beregnet på server hovedkort, IKKE kjøp registred hvis du ikke har en server som trenger slikt minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå