inaktiv000 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg trenger nytt tastatur, og det må være godt å skrive på! Det bør helst være kablet, da jeg allerede har et Bluetooth-tastatur som dekker eventuelle trådløse behov. Jeg skriver temmelig raskt, og ser så godt som aldri på tastaturet. Opplyste taster er altså ikke veldig viktig Jeg spiller ikke spill. Kan svært gjerne ha play/pause/next/prev/vol+/vol-/mute. Andre supertaster er unødvendig. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Logitech UltraX Eg har kanskje ikkje prøvd mange nok tastatur til å kalle det "det ultimate", men eg har vore innom ein del. Dette har eg hatt i snart 3 år, og eg likar det like godt framleis. Knappane er av laptop-type, men i full storleik, og tastaturet har standard tasteoppsett. Det har ikkje alle mediaknappane du etterlyser (det har Media (starte mediaprogram), play/pause, mute, favoritter, e-post, www), men for min del er det verdt det likevel. Eg vurderar å kjøpe eit par til, for å ha liggande. Det er jo ganske billig, og tenk om dei vert tekne ut av produksjon? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Det så ikke dumt ut! Synd det ikke er next/prev på musikk, det er faktisk noe jeg finner veldig nyttig av slike mediaknapper. Selv har jeg i dag Microsoft Wireless Entertainment Keyboard 7000. Liker at det er Bluetooth siden jeg har det innebygget i laptopen, men både tastaturet og musen lagger. Siden jeg har dockingstasjon, er det egentlig unødvendig med trådløst. Ellers er tastaturet fint å skrive på, men har verdens mest irriterende F-knapper: kapasitive (touch)! Det fører til at de kan registrere trykk dersom man holder fingeren over (typisk dersom man skal vente med å trykke ned, og så ops....), og er umulige å kjenne seg fram til. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg bruker Logitech UltraX på jobb og stortrives med det! Rart at jeg ikke har skaffet meg et hjemme enda... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Skal man ha tastaturer som er gode å skrive på, så kommer man ikke utenom Natural-serien til Microsoft. Sitter selv på en urgammel utgave av Wireless Natural Multimedia-tastaturet, men skal egentlig ta steget videre til oppgraderingen Microsoft Natural Ergonomic Desktop 7000 om ikke så lenge. Pannekakeflate tastatur er vel ikke akkurat det man forbinder med skrivekomfort. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Pannekakeflate tastatur er vel ikke akkurat det man forbinder med skrivekomfort. Snakk for deg selv, jeg synes de er veldig gode å skrive på Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Legg hendene dine på pulten foran deg, helt avslappet. Faller det deg mest naturlig å holde hendene i en vinkel inn mot midten ( / \ ) eller går de rett frem ( | | )? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg ser den da. Det er mer avslappende og naturlig med armer i vinkel. Det jeg fokuserte mest på var tynne lette knapper, synes mange av de tradisjonelle blir store å klumpete. Kanskje et vinklet ultraflat tastatur hadde vært noe for meg? Hadde sikkert sett nokså corny ut da. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Jeg er temmelig vant med "beint" tastatur (vel, det jeg har nå krummer litt, men er ikke delt). Tror kanskje et delt tastatur hadde vært en litt vel stor overgang, spesielt da jeg ikke følger touch (går for tregt ;D) men lar den ene hånda "hjelpe" den andre når jeg skriver flere bokstaver som ligger tett. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Microsoft Wave er den tastaturserien som er best å skrive på. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Feedback er en viktig egenskap når man leter etter et tastatur som er godt å skrive på. F.eks den klassiske Model M er et helt suverent skrivetastatur, gode mekaniske taster og ekstremt fin feedback gjør at jeg foretrekker det selv. Mange flate tastatur har "rubberdome"-mekanisme, med en gummidott som man trykker ned; dette gir lite presisjon og dårlig feedback + slites fort ut med aktiv bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå