DoktorBacon Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Først og fremst et forfriskende pust i sjangeren. Neill Blomkamp er en mann å følge videre. Men man skulle tro at vesenene og selve romskipet hadde litt større nyhets- og aktuelitetsverdi enn slik det ble fremstilt i filmen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er vel grenser for hvor spennende ting er i løpet av 20 år. Menneskene fikk jo ikke så mye ut av romvesnenes besøk (fikk ikke dratt nytte av teknologien osv). Ganske kurant analogi på at samfunn snur ryggen til det som ikke gagner dem. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 En slik hendelse ville vært så stor at 20 år ikke ville vært i nærheten av å dempe interessen rundt disse vesene, deres teknologi, levesett, historie og kultur. Hver eneste astronom, biolog, sosialantropolog, fysiker, kulturhistoriker og andre skjeggete forskere ville solgt venstrearmen sin for å fått anledning til å studere dem på nært hold. Antakeligvis ville enorme betongstrukturer blitt oppført rundt romskipet hvor mennesket kunne studert hver lille, ubrukelige detalj og Sør-Afrika ville opplevd en økonomisk boost uten sidestykke. Nå blir dette bare pirk i den store sammenheng, men jeg liker når sci-fi's virkelig tenker igjennom universet de selv skaper. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Joda, gode poenger, men samtidig er det også en liten genistrek å vise at mennesker lar seg kjede så fort av treg fremgang at de heller vender seg over til McDonald's-burgeren sin så fort det ikke viste seg å være Nærkontakt av tredje grad lenger. De sør-afrikanske myndighetene ble også fremstilt som nokså autoritære i samband med romvesnene, og da tipper jeg neppe de vil slippe til alskens utlendinger for å studere dem (og derav se "uheldige" sider ved det sør-afrikanske samfunnet og kanskje komme dem i forkjøpet ved eventuell utvinning av teknologi, noe de prøver på i aller høyeste grad selv). Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Den har fått gode kritikker av broren min hvertfall. Må nok se den ja. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Er det kinoer utenfor de store byene som har fått denne på lerretet? UTROLIG irriterende at ikke Skien Kino viser den, er heller ingen tegn til at den skal komme hit heller. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Virker som filmen er veldig ukjent i Norge, den går på veldig få kinoer ser det ut som. Det er synd i grunn, da det er en veldig bra film. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Er det kinoer utenfor de store byene som har fått denne på lerretet? UTROLIG irriterende at ikke Skien Kino viser den, er heller ingen tegn til at den skal komme hit heller. Da hadde jeg faktisk reist til nærmeste kino som viste den. Fy faen for en god film, og den er virkelig verdt å få med seg på kino. Med mindre du har snassent hjemmekinoanlegg og gidder å vente, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Måtte vekkes 2 ganger under filmen. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Denne filmen skulle fått mer markedsføring i norge! En drit bra film som reflekterer mange av mine UFO besøks fantasier/tanker.. Den gikk ikke i Moss, så jeg dro til Fredrikstad for å se den, var kanskje 10-15 personer i salen.. Blir sikkert noe av det samme i Moss, kanskje mindre tenker jeg mtp. lite markedføring.. Independence Day < District 9 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Første halvdelen av D9 var bare mesterlig. Genialt å sette historien i Sør-Afrika, apartheid-historien osv. Nei, det er Neill Blomkamp som står bak. Peter Jackson presenterer filmen, akkurat som Tarantino har gjort med mange filmen han selv ikke har regissert. Vil bare påpeke at det er stor forskjell på presenter og produsent. Endret 27. september 2009 av Speik Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Var noen scener som var fete, men likte ikke filmen så veldig godt. Ble litt for teit noen steder. Lenke til kommentar
visionFez Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Wallpaper av filmen: Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Må virkelig se denne filmen her. Jeg elsker science fiction og det er så mange delte meninger om denne filmen noe som gjør at det selv vil gjøre det spennende å se denne filmen. Ble sjokka av at flere venniner sa at denne filmen var underholdende og bra. Sjeldent de sier sånt om science fiction Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg syntes det var rart at slike insektlignende vesener var så sterke. Man får heller ikke vite hvorfor romvesenene kom til jorda eller hvorfor moderskipet stoppet å virke. Og det burde vel falt ned etter hvert, det kan da ikke stå på tomgang i 20 år? Hvorfor skulle romvesenene ha så mye drivstoff, men ikke mat? Kommer det en oppfølger? Hva tror dere ville skjedd i en oppfølger? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hoho, ENDELIG har lokalkinoene fått fingeren ut av rævva, filmen skal sees i morra. Har dessverre meget høye forventinger, så håper den ikke skuffer. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Og det burde vel falt ned etter hvert, det kan da ikke stå på tomgang i 20 år? Hva vet vi om hvor lenge romskipene til et kattematspisende rekelignende folkeslag fra en annen galakse kan sveve? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Når moderskipet kan stå og sveve i 20 år (mens deler regelmessig faller ned), hvorfor fant de da 1,8 millioner utsultede vesener der inne? Man skulle nesten tro at også rekelignende vesener tenker på mat framfor drivstoff. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg syntes det var rart at slike insektlignende vesener var så sterke. Man får heller ikke vite hvorfor romvesenene kom til jorda eller hvorfor moderskipet stoppet å virke. Og det burde vel falt ned etter hvert, det kan da ikke stå på tomgang i 20 år? Hvorfor skulle romvesenene ha så mye drivstoff, men ikke mat? Kven trur du kan løfta mest i høve vekta si, du eller ein maur? Kven veit om dei skulle til jorda? Kanskje dei berre fekk motorstopp. Kanksje heldt skipet seg oppe pga magnetfelt.Og det trong jo ikkje mykje drivstoff, dei klarte jo å finna nok i skrapet på jorda. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg synes vi burde fått vite de tingene. Hvor var de på vei hen og hvorfor fikk de motorstopp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå