Gå til innhold

District 9 - Spennende ny Sci-fi

Fulgu

Anbefalte innlegg

Hehe, klar over det Cuneax, men det er ikke det samme å gå på kino i ni-ti-tiden på morran. Selv koser jeg meg best på kveldstid, gjerne med en kompis i nabosetet.

Pressevisninger i Trondheim er som regel i 11-tiden og seinere. Helt kurant, med andre ord.

PS: District 9 er en fantastisk film!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ett lite spørsmål til dere som har sett filmen, det var noen som ikke er helt klart for meg.

Var det bio-massen eller det fysiske angrepet som fikk Wikus sitt dna til å mutere?

Hvordan tror du Christopher kunne gjette at Wikus hadde væsken?

Uhm.... hæ?

Lenke til kommentar

Mulig jeg burde slutte å poste så sent, men det jeg skrev er likevel ganske foståelig hvis du legger godviljen til.

Det går ganske klart frem at det var væsken, eller bio-massen som du kaller det, som skapte muteringen. Både ved at Christopher funderer over at det kun er én ting som kunne gjort noe slikt, og deretter spør Wikus hvor væsken er, og fordi det til stadighet står 'xx hours after expsure' osv.

Lenke til kommentar

Er til vanlig ikke noen stor sci-fi fan, men denne filmen likte jeg. Apartheidreferansane og relevansen til hvordan andre innvandrere blir behandlet i verden i dag, var strålende. Helten i filmen, som var en god smule karaktersvak, var også en snedig vri :)

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...