Petalbe Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hei! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å endre en RAR-fil om til Srt-fil? Greia er at RAR-filene var srt før, men så trykket jeg feil og åpnet srt-filen i et annet program, når det sto "åpnet i ukjent program" eller noe. Nå er alle srtfilene mine blitt endret til RAR. Fila er en undertekst som jeg ville sette inn i en film, men den er nå blitt RAR-fil, den må være SRT. Takker så meget for all hjelp. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 høyere klikk på den fila - Åpne i... - Velg Standarprogram - nå blar du deg frem til det programmet det skal brukes i Lenke til kommentar
Petalbe Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 høyere klikk på den fila - Åpne i... - Velg Standarprogram - nå blar du deg frem til det programmet det skal brukes i Og da blir det en Srt-fil eller? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 <snip>Og da blir det en Srt-fil eller? Du har ikke endret filene. Filene er fortsatt rar filer, men du har endret instillingene i windows slik at filene åpnes av programmet som åpner srt... vel det er hvertfall jeg og Submit oppfatter situasjonen. btw: posten er feilpostet og hører ikke hjemme under programmering. Ellers lykke til med å fikse problemet Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Enten så har du: Brukt WinRAR e.l. til å "pakke ned" SRT-fila inn i en RAR-fil. For å få hentet ut SRT-fila må du bruke WinRAR eller andre programmer som kan pakke opp RAR-filer til å hente SRT-fila ut igjen. Endret filetternavnet slik at Windows og alle programmene tror at SRT-fila (undertekstene) er et komprimert filarkiv (RAR). Du må først slå på at Windows viser filetternavn, og så kan du gi fila nytt navn og bytte ut .RAR med .SRT. En guide på å slå på visning av filetternavn finner du her: www.fileinfo.com/help/windows-show-extensions.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå