Gå til innhold

Bygger PC - Trenger hjelp! Kabler som ikke passer!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bygger en stasjonær datamaskin. Første gang jeg setter sammen en PC. Alt var satt sammen.. utenom viftene som jeg selvfølgelig ikke får til å passe! :( Det som jeg ser er at viftene fra kabinettet er 2 "pinner" mens hovedkortet trenger 3 "pinner". CPU vifta fra intel

har 3 "pinner". Må jeg kjøpe noen kabel som jeg kan koble på for å få brukt viftene?

Har forresten Asus P5Q Deluxe hovedkort, og Cooler master SNIPER kabinett.

Har også merka at jeg ikke får på CPU Vifta ordentlig, men den sitter godt fast likevel. holder dette? Også hvor mange skruer bør jeg bruke for å holde fast hovedkortet? Det er bare to skruer som "passer" inn, men de holder hovedkortet fast ganske fint..

bilder :):new_woot:

imagehack

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg bygger en stasjonær datamaskin. Første gang jeg setter sammen en PC. Alt var satt sammen.. utenom viftene som jeg selvfølgelig ikke får til å passe! :( Det som jeg ser er at viftene fra kabinettet er 2 "pinner" mens hovedkortet trenger 3 "pinner". CPU vifta fra intel

har 3 "pinner". Må jeg kjøpe noen kabel som jeg kan koble på for å få brukt viftene?

Har forresten Asus P5Q Deluxe hovedkort, og Cooler master SNIPER kabinett.

Har også merka at jeg ikke får på CPU Vifta ordentlig, men den sitter godt fast likevel. holder dette? Også hvor mange skruer bør jeg bruke for å holde fast hovedkortet? Det er bare to skruer som "passer" inn, men de holder hovedkortet fast ganske fint..

bilder :):new_woot:

imagehack

Du har vifter som kun trenger +12V og jord, altså 2 pins.

Hovedkortet har 3 utganger; +12V, jord og hastighetssensor

For å bruke de viftene du har, så kobler du de på de to pinnene som leverer +12V og jord.

Lenke til kommentar

TheGatherer: Passer de to-pols viftepluggene på tre-pols konatktene på hovedkortet ? Hvis ikke kan du bruke Molex til 'viftekontakt'-overgang. En slik.

DataFjotten: Ingen grunn til å sitere hele førsteinnlegget når du er den første som svarer (eller noen gang egentlig). Vi greier utmerket å få med oss det trådstarter skriver første gangen. :) Bruk t_reply.gif -knappen.

Lenke til kommentar
Trenger ingen overgang, bare å sette den på hovedkortet slik at den bruker 2 av tre pinner.

Problemet er at utgangen til viftene består av 2 pinner(ikke innganger) mens inngangene på kortet består av 3 pinner :/ pinner mot pinner går jo ikke?

Passer de to-pols viftepluggene på tre-pols konatktene på hovedkortet ? Hvis ikke kan du bruke Molex til 'viftekontakt'-overgang. En slik.

hmmh.. jeg er ikke helt sikker. Men fant netopp ut at strømforsyninga har en 4 pin perpiheral kontakt.. kan jeg da koble det slik at viftene for strøm direkte fra strømforsyninga?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...