Gå til innhold

Svensk nummer - Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei, ante ikke hvor jeg skulle skrive dette, men jeg håper dette var det nærmeste jeg kom.

 

Jeg har et svensk nummer, men jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne kontakte personen eller finne nummeret på opplysninga. Nummeret er 0739688920. Jeg har hørt at Sverige har egne region-nummre, men usikker på hva jeg skal gjøre med dette om jeg skal prøve en telefon-opplysning.

 

Jeg prøvde å søke nummeret på den svenske opplysningen, men fikk dette...

 

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&...0&geo_area=

 

Jeg vet at det er nummeret, jeg ble ringt da jeg var i Sverige, men det funker ikke fra Norge til Sverige.

 

Hvordan kan jeg finne personen på opplysningen? Må jeg fjerne noen tall fra nummeret? (region-nummer osv)?

 

Takk for all hjelp.

 

 

J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Sverige har de rettningsnummer (slik vi hadde i her i Norge før). Tipper 07 er dette rettningsnummeret. Når man skal ringe fra utlandet til et nummer med retningsnummer som begynner med 0, skal man sløyfe dette.

 

Fra en fast-telefon skal du da ringe 0046 739688920 (fra mobil kan du velge +46 istedet for 0046). 00 (eller +) slår man for å komme til utlandet, og 46 er landskoden til Sverige.

 

Er du forresten sikker på at det er riktig nummer du har? Søkte på eniro.se, men fant ingen med det nummeret.

Lenke til kommentar

Som covah säger; I Sverige har man retningsnummer som alla børjar med '0' og dessa skall utelates når man ringer fra utlandet.

I tillegg er det sån at alle mobiltelefonnummer begynner med '07'. Detsamme gjelder for disse, dvs utelat '0'.

 

Skall du f.eks ringe svenskt nummer '071 2345678' fra norge taster du nummer: +46 71 2345678

 

//en svensk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...