jossenmamma Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hei, har en liten gutt som har en DS med diverse spill..synes mange av spillene er utrolig dårlige! F.eks Tim Brannman/Handymann/Politimann.. de er alle laget på samme lesten, har man spilt et er det ingen utfordringer i de andre.. Og man kommer fort gjennom de. På vei hjem fra bilferie i sommer fikk guttungen nytt spill, Ratatouille. Det hold i ca 15 minutter, da var han gjennom det også.. hovrdan kan man vite om spillet varer kort eller lenge? Som sammenligning har han også Indiana Jones, det har han spilt i mange måneder uten å komme gjennom hele. Dette er Wii, men da vi kjøpte det ble vi fortalt at spillet er det samme på DS... Oppsummert er altså mitt spørsmål - hvordan vet man om et spill gir oss 15 minutters eller mange timers utfordringer?? Takknemlig for svar! (PS! noen som har erfaring med hvordan det går når spillbrikken har vært gjennom vaskemaskinen? Det virker nå, men er det som med tlf at det ruster og dermed slutter og virke om en stund? ) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Vil du vite hvordan spill er har jeg i grunnen bare to anbefalinger: 1. Les omtaler av spillet i blader, på forum, på nettet osv. 2. Sjekk på forum hva andre folk synes om spillet. Mange spill har svært bra potensiale, men utføringen er heller dårlig, for å si det mildt. Andre igjen høres kanskje kjedelig ut, men er så bra laget at de varer en evighet. Har ingen anelse om hvordan det går med en spillbrikke som har vært gjennom vaskemaskinen, men jeg presterte å ikke bare miste en RAM-brikke i snøen og lot den ligge over natten, men også kjøre over den med bil to ganger (måtte j både inn og ut av garasjen, vet du...) Jeg lot den tørke, satte den i en gammel PC for sikkerhetsskyld og slo på. PCen virket helt fint i månedsvis før jeg endelig kasserte den, og selv da var RAM-brikken helt fint. Endret 9. august 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
jossenmamma Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 takk for svar! Skal skjerpe meg og lese mer i forkant...men du vet disse små barna ønsker seg alltid spill med figurer de kjenner... tror min på snart 7 år nå har begynt å lære at alt ikke er som i reklamen/like bra som det kan se ut.. Hvis din brikke overlevde er det vel håp for vår også..! (Jeg gjorde det samme som deg en gang, men det var ikke en minnebrikke - men mine briller som lå utenfor garasjen i snøen..og de overlevde IKKE Ler av det i ettertid :!: Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Skjønner det er lett å ønske seg et spill med folk og figurer man nettopp har sett på film, men en grunnregel er å være svært skeptisk til disse lisensspillene. Mange er laget i en fart for å bli ferdig til filmen har premiere, og andre er veldig lite gjennomtenkte. Nå betyr jo ikke det at alle lisensspillene er dårlige, og det kommer litt ann på hva man godtar. Selv koste jeg meg med Spider-man 2 selv om selve spillet var ensformig og kjedelig. Det var jo tross alt Spider-man. Opp gjennom årene har jeg gjort det meste som kan gjøres med data-ting, og for å oppsummere noe: * Har mistet PCen i gulvet. * Mistet tastaturet og musen i snøen. * Sølte kaffe på laptopen. Ikke hele koppen, heldigvis, men likevel. * CD-plate eksploderte i cd-spilleren (bokstavelig talt). * Koblet til skriveren til PCen når begge deler var på. Da cd-platen eksploderte måtte jeg ha ny cd-spiller, og når jeg koblet printeren til PCen måtte jeg ha en ny port til PCen (den var heldigvis ikke innebygd). Bortsett fra det fungerte alt som det skulle. Elektronikk tåler utrolig mye i grunnen. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 kan anbefale wario, men mulig han er en smule ung for det. Sølte selv en halv liter vann over et skjermkort for et års tid tilbake, bruker det fortsatt idag. Elektronik har ingen probler med små støt eller vann så lenge det ikke fører spenning (dvs er koblet i ds-en), så tipper spillet ditt lever enda. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 New Super Mario Bros og det nyeste Mario & Luigis Inside Bowsers Story er vel de bedre barnespillene man får til DS. Begge disse har fått over 90% score i snitt på alle de kjente spillsidene. Ga datteren min bratz spill, pet shop spill og new mario bros da hun fikk sin første DS. Hun er 7 år. Nå en måned senere har hun utelukkende spilt Mario. De andre spillene går man rett og slett lei. Dessverre er det sånn at ungene vil ha spill med kjente lekefigurer og "filmhelter" men dette er dessverre stort sett bare søppelspill. Ta en kikk på gamerankings.com eller andre sider som har omtaler av spill. Ta gjerne med deg gratisbladet gamereactor fra nærmeste gamestop butikk. Norsk/dansk blad med omtaler av spill. Bakerst i bladet er det i hvert nummer en oversikt over til de enhver tid beste spillene til hver konsoll. Nintendo DS lista der bør nok du bite deg merke i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå