Perrern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Men når du sykler på treningssykkel inne, så blir det flatt absolutt hele veien. Noe som ikke ofte skjer hvis du sykler ute. MEN ute får du kanskje også med noen nedoverbakker. ja, jeg kjører jo opp nivåer så jeg får simmulert oppoverbakke men. ja. Lenke til kommentar
opar Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvis man sykler på den feteste rulla til Tacx kan man velge å sykle Mount Ventoux, og det er ikke så flatt Men ser jo argumentet om at ruller/spinningssykler lyver litt da det er som å sykle på en helt flat landevei. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvis man sykler på den feteste rulla til Tacx kan man velge å sykle Mount Ventoux, og det er ikke så flatt Men ser jo argumentet om at ruller/spinningssykler lyver litt da det er som å sykle på en helt flat landevei. Ser det jeg og ja. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Syklet 2,4 mil på en time med landeveissykkel. Ganske kupert terreng. Og jeg er i fryktelig dårlig form. Var første turen, var helt ferdig i låra når jeg kom hjem, pusten var dog grei. Lenke til kommentar
Håvard Z Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Det er som det kommer fram i tråden her - nesten umulig å si uten å ta med løypeprofil, vindstyrke og retning etc. Men generelt kan jeg vel bare si at det å holde 40 km/t i snitt på terrengsykkel hører eliten til. Det er ikke mange som klarer på landeveisykkel alene på flatmark heller. Det som er et mye bedre måleparameter er wattmåling. Hvor mange watt er det vanlig å kunne ligge på i snitt for en middels god syklist? Det har blitt mer og mer vanlig for syklister å skaffe seg wattmåler (f eks i pedaler, krank eller bakhjul) for å nettopp kunne følge med på dette. For å gi et kjapt svar med en gang så er det vanlig at godt trente amatører kan komme opp mot 4 watt/ kg/ pr time. Proffer opp mot 6 watt/ kg/ pr time. En vanlig test er 20 min FTP (function treeshold output) der du gir alt i 20 min. Gjennomsnitt wattmåling du kommer fram til er vitenskaplig beregnet til å være ca 105% av hva du klarer i en time. Med andre ord må du gange resultatet ditt med 0,95 for å finne timesverdi. Eks hvis du klarer 300 watt i 20 min blir dette 300 watt x 0,95 = 285 FTP watt. Veier du 80 kg vil da da ha en ytelse på 285 watt/ 80 kg = 3,5 FTP watt pr kg (bra amatørnivå) Dette satt i løypeprofil, vindstyrke og sykkelvekt vil avgjøre hvor langt du kan sykle i løpet av en time. Klarer du 30 km/t alene på sykkel i en time i et lett kupert landskap vil jeg si at du er trent. Og husk at ved doblet hastighet - firedobles luftmotstand. Så det skal mye mer power til fra å gå fra 30 til 32 km/t en fra 28 til 30 km/t. Bare så det også ligger i bakhodet. Endret 4. juni 2016 av Håvard Z 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hadde en tur tidligere i år da jeg klarte 83 km på under 2:46, som tilsvarer 30 km/t i snitt, på landeveissykkel. Hadde også en tur i fjor da jeg klarte 135 km på under 4:30 sykkeltid, som også tilsvarer 30 km/t i snitt. Begge eksemplene er når jeg sykler alene. Vanligvis ligger jeg mellom 25-30 km/t, nærmere 30 enn 25. Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Hadde en tur tidligere i år da jeg klarte 83 km på under 2:46, som tilsvarer 30 km/t i snitt, på landeveissykkel. Enebakk rundt ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Enebakk rundt ? Rundt Enebakk, ja, men ikke rittet Enebakk Rundt (var med på det rittet i fjor og kjørte på under 2:30 den gang ). Kjører som regel på egen hånd. Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Syklet også Enebakk rundt på egen hånd og med MTB for noen år siden. Hadde en snitthastighet på ca 33 km/t. Det var vel det året jeg syklet så mye - omtrent 23 000 km. Litt for mye etter min smak , har de siste årene ligget på ca halvparten av det Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Hadde en tur i dag. Aurskog - Skotterud - Aurskog. Litt over 11 mil sammenlagt. Gjennomsnittsfart ca. 27,8 km/t. Tok det ganske rolig TIL Skotterud, for jeg visste at tilbake ble det generellt oppoverbakke og en del motvind som kom til og ta meg litt, noe det også gjorde. Veldig fin tur. Kan absolutt anbefales. Skotterud er en fint lite tettsted med et koselig sentrum. Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 sykla ritt landevei med pulje 1 her i trondheim. det ble 4 mil på 1 time og 5 min for min del men de raskeste brukte vel nermere 55 min og det er vel høyeste nivået her i trondheim. det gikk i rulle da. det var ganske kuppert men jevnt over så ble det vel ca 0% stigning vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå