Gyr0 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hvilket av disse bildene tar seg best ut? Jeg liker denne godt, men føler at jeg burde latt togskinna komme ut ifra nederste hjørnet istedenfor midt på siden. Dessuten ble det kanskje litt skjevt ? Jeg likte denne også, men burde hatt fokus litt nærmere på togskinna. Hva syntes dere? -Nybegynner Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Husk på at det er ikke alltid stas å fotografere med høy blender og uklar bakgrunn selv om du har speilrefleks. Her har du ødelagt bildet ved at fokuset er på et minimalt punkt hvor det er absolutt ingenting av interesse å se på. Det interessante her er jo horisonten. Lenke til kommentar
Glugglight Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det første bildet skal jeg ikke kommentere en gang. Bilde 2: Du mangler noe å feste øynene på. Hvis du har en sterk trang til å fotografere med stor blenderåpning kunne du kanskje lagt en gjenstand på toskinna - kanskje bare en liten stein, som du så kunne fokusert på. Jeg sier ikke det ville gitt et godt bilde, men da hadde man i alle fall hatt noe å feste blikket på. Blenderen er, for dette bildet, i minste laget. Når det kommer til fargene synes ikke jeg at de tilfører bildet noe og du kunne sikkert gått mot et gråtone-bilde med akseptabelt resultat. Det irriterer meg grundig at detaljene er uskarpe mens den kjedelige toglinja, som bare går rett frem, er skarp (på et lite punkt). Jeg ville aldri hatt uskarpe bolter! Det er jo faktisk det eneste interessante i bildet ditt! Bedre lykke neste gang Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Du kunne også prøvd å tatt bildet nede ved bakken, og tiltet kameraet litt mot togskinnen (og boltene). Selfølgelig skulle du brukt mindre blender, større f-tall. Endret 9. august 2009 av Natrium Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Setter pris på kritikk, selv om den er besk Tror jeg hadde på makromodus. Det jeg likte best var perspektivet. Hmm, skal prøve med høyere f-tall. Endret 9. august 2009 av Gyr0 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det første bildet virka litt svimlende. Jeg likte på en måte den effekten. Men de kabelsakene som havna øverst til venstre er litt distraherende, du kan jo prøve å klone dem vekk? Det andre bildet har et veldig mye roligere preg, og da trenger man mer å feste øynene på. Derfor hadde større dybdeskarphet gjort seg, og jeg veit ikke om jeg helt liker at det er tatt i liggende format. Det blir for mye rom på sidene. Det kunne funka om du hadde kameraet midt mellom skinnene (selv om du sikkert allerede veit det, vær forsiktig når du holder på med sånt!!), eller tok det i stående format. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det hadde kanskje funket bedre med litt spenning, f.eks. hvis det hadde kommet et tog i full fart der! Neida, det får vi overlate til proffene...... Men jeg får vel bare være enig i at det er litt snodig å sette fokus på en bit blankt metall der. Men det er fint du eksperimenterer med ting og tang, er sånt man lærer av Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 det hadde vært mere spennede hvis det hadde kommet et tog rett foran der. da hadde man hatt noe å feste blikket på. sånn ca 10 meter unna. ROOOOFL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå