Fred7555 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Hei Jeg har et lite problem. Et program som heter "Hard Disk Sentinel" starter opp hos meg i hver oppstart, og senker oppstartstiden med 1 minutt, fordi ingenting svarer før det har begynt, og det begynner 1 minutt senere enn alt annet. Men problemet er at programmet ligger ikke i oppstart noen steder. Ikke i oppstartsprogrammer (msconfig) ikke i Windows Defender og heller ikke i CCleaners oppstarts-logg. Er heller ingen valg i selve programmet om oppstart. Vet noen hvordan man kan stoppe det fra å starte automatisk? Vil helst ikke avinstallere det, da det er et kjekt program som sier HDD-ens "life", "perormance", hvor mange grader den er og skadene på disken og sektorer. Kjører Vista Ultimate x64 Takker Endret 9. august 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det finnes mange program som hjelper å finne og holde styr på alt som starter automatisk. Det beste er Autoruns. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb963902.aspx Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Takk, sjekket det ut nå, men for å være ærlig, skjønner jeg ikke alt der inne Er det under denne fanen jeg fjernen autoruns? Der er det hvertfal utrolig mye. Er det mye jeg kan fjerne der som er unødvendig? PC-en bruker ca. 3 minutt på å starte helt opp nå Takker Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 "Scheduled tasks" har ikke noe med oppstart å gjøre. Dette er ting som kjøres til gitte tider, kun basert på klokkeslett og dato. Og det rimer vel bra med dette programmet hvis det skal logge forandringer på diskstatus over tid. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Fjernet haken på det under "Scheduled tasks", og det starter ikke lenger nå. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå