Gå til innhold

Nye små høyttalere/stativ-høyttalere og forsterker. 4-5000 kroner

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal kjøpe mine første høyttalere og forsterker.

Jeg bor på en 11 kvm stundethybel og har derfor ikke plass til gulvhøyttalere.

Hva burde jeg se på? Jeg tenker at jeg skal ha meg et par høyttalere, en forsterker og kanskje en sub(?)

Budsjettet mitt er på 4-5000 kroner.

Jeg hører på mye forskjellig, rock, metall, rap osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er kilden din?

Mitt forslag:

1. Utdatert surroundreciever som du kan koble pc til via optisk eller coax digital, slik at du ikke bruker dac'en i pc. Hete kandidater er Yamaha, Denon.

2. Stativhøyttalere fra B&W, Monitor Audio, Focal, Triangle.

Kabling - snakk med en elektriker og hør om du kan få noen meter med installasjonskabel, dette er utmerket høyttalerkabel som du sikkert får gratis.

Hvor holder du til? Det finnes en del butikker som har brukt/demoutsalg.

Sub trenger du ikke på 11kvm, med et budsjett på 4-5k ville jeg ventet med dette til du kan legge 3-5k i en brukt sub. En dårlig sub henger ikke med på hurtigheten i små stativhøyttalere og vil grumse til lydbildet. Du kan også vurdere små gulvstående, som Focal Chorus 710, Monitor Audio RS6, BR6 eller andre små, se etter noen med bassport foran eller under, disse er lette å plassere på små rom, og kan stå nærme frontveggen uten at bassen blir unaturlig svulstig.

Lenke til kommentar

TAkk for forslag :)

Slik jeg har forstått det er sourndforsterker ikke noe å satse på dersom du ikke har tenkt til å bruke det til film. Stereo-forsterker er det jeg er ute etter. Har du noen forslag der?

Lydkilden min blir nok laptopen min.

Holder til i tromsø, kanskje det er noen butikker å dra innom der? tror vi har hifiklubben

Lenke til kommentar

Du har hifiklubben, men du har også hifihuset. Jeg tror Hifihuset der oppe tar innbytte, jeg ville absolutt sjekket dette ut. Hi-Fi Huset i Tromsø AS i Storgata 166, tlf. 77 65 68 00. Ta også en tur ti lhifiklubben også, sånn at du får et sammenligningsgrunnlag. Jeg vet ikke om det er flere hifibutikker i tromsø.

Lenke til kommentar

Kurant pakke det der, som sikkert kan utvides med en effektforsterker etterhvert. I første omgang vil det holde fint til det meste, spesielt om du kjøper høyttalere som kan bi-ampes og HK'en kan kjøre to kanaler med samme signal, altså bruke to kanaler på hver front.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...