Gå til innhold

Oblivion hakker med helt ny hardware


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har nylig kjøpt meg en ny pc, og tenkte jeg skulle fyre opp oblivion litt, men merkelig nok lagger det... Faktisk ganske så mye mer enn det har noengang gjort tidligere, er litt i villrede hva jeg skal gjøre, har sett litt rundtomkring på nettet etter guider og slikt, men finner ikke noe som hjelper nevneverdig.

 

Kan det muligens ha noe med hardware å gjøre? har et ati 4870 x2, i7 920 prosessor, 6 gig ram, og kjører windows x64.

 

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gjort det alt, skjønner ingenting, har testet på can you run it, bare for å sjekke, og får full pott, lurer på hva som er problemet.

 

edit:

 

ok, kom litt lengre nå, jeg prøvde å disable lydkortet mitt (som er integrert) og da gikk spillet helt knirkefritt.

Endret av Demonican
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som deg. Jeg kjøpte ny pc før jul og opplevde skuffende resultater. Jeg har stort sett kjørt med integrert grafikk (ATI Radeon HD3200) og det har funket helt greit på medium instilling. Det som forundret meg stort var at da jeg hadde et 'årntli' skjermkort noen dager (en feilleveranse) så sugde ytelsen skikkelig men ved å installere eldre drivere gikk ytelsen opp(!). Kortet jeg testet et par dager var et ati 4830 kort, med catalyst 9.04(?) drivere hakket det skikkelig men men 8.10 drivere gikk det som en drøm...

 

Har bestilt nytt kort nå og er spent på hvordan det vil yte. Skal prøve å disable integrert lydkort som du gjorde, har et gammelt lydkort et sted jeg kan bruke istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...