joramo91 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Synes ikke bluray spilleren samsung bd-p1500 takler musikk like godt som film. Vil denne cd-spilleren gjøre en bedre jobb enn samsungen når det gjelder musikk? Den skal koples til logitech z5000.... Endret 9. august 2009 av joramo91 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Vil denne cd-spilleren gjøre en bedre jobb enn samsungen når det gjelder musikk?Hvilken CD-spiller ?Det meste av CD-spillere vil spille musikk bedre en den billigste (?) Blu-ray spilleren på markede. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Vil denne cd-spilleren gjøre en bedre jobb enn samsungen når det gjelder musikk?Hvilken CD-spiller ?Det meste av CD-spillere vil spille musikk bedre en den billigste (?) Blu-ray spilleren på markede. Upps, glemte å legge ut linken.... http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18477338 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Finnes mange bra produkter fra ES-serien til Sony, så den spiller garantert bedre en Samsungen. Ulempen er at den er gammel. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Finnes mange bra produkter fra ES-serien til Sony, så den spiller garantert bedre en Samsungen. Ulempen er at den er gammel. Hvor gammel tror du den er da? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Den er nok minst ti år gammel, men et kjapt søk på google burde gi deg mer data om spilleren. Den vil nok toppe din BR-spiller, men, og det er et stort men; om du kjøper en surroundreciever til en lapp eller to og kjører signalet fra BR-spilleren ut via en optisk/coax-kabel, og lar dac'en i denne ta seg av signalkonverteringen vil du få et bedre resultat. Z-5000 er ikke konge, men jeg vil tro at med en litt bedre reciever så vil totalopplevelsen fra anlegget bli bedre. Men, om du kun vil legge 800 i en oppgradering av musikklyden så vil en ekstern dac fra ebay nok gi mer moro og resultat enn en cd-spiller. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Men, om du kun vil legge 800 i en oppgradering av musikklyden så vil en ekstern dac fra ebay nok gi mer moro og resultat enn en cd-spiller. Hvordan funker en slik dac? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Grunnen til at lyden fra BR-spilleren ikke er helt konge er fordi den dekodes av en dac, digital-analog konverter. Denne omsetter digital informasjon, 0 og 1, til analoge signaler som blir omsatt til musikk gjennom forsterkere og høyttalere. Derfor - om dac'en ikke er bra så vil ikke resten bli bra, fordi godlyden ikke kan starte midt i kjeden, men i begynnelsen, altså kilden. Det er ikke så kritisk hva slags drivverk som henter ut de digitale signalene, men det er selve konverteringen som er kritisk. Derfor vil du få et flott løft med en skikkelig dac, som jeg kan hjelpe deg med å finne, om du gir meg ett budsjett og slikt. Bluray-spilleren sender ut signalene via pcm som dekodes og blir søt musikk. Jeg bruker selv en ekstern dac mellom pc og anlegg. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Men hvordan kobler jeg den? Optisk fra bd-spilleren til dacen og optisk fra dac til z-5500 eller? Kunne godt tenkt meg en slik en til rundt 1000. Gjerne billigere om det er mulig å få tak i. Endret 9. august 2009 av joramo91 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Optisk eller coax fra spilleren til dac, og analoge rca-kabler fra dac til z-5500. Dog - en surroundreciever vil kanskje være en bedre løsning. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Optisk eller coax fra spilleren til dac, og analoge rca-kabler fra dac til z-5500. Dog - en surroundreciever vil kanskje være en bedre løsning. Men z5500 har jo ikke rca utgang? edit:Fant ut at den han èn, men trenger vel 2 rca utganger? Endret 9. august 2009 av joramo91 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Z-5500 har da ingen utganger (for uten om høytalerutgangene), bare innganger ? Den enslige RCA-bøssingen er en digitalinngang. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Z-5500 har da ingen utganger (for uten om høytalerutgangene), bare innganger ?Den enslige RCA-bøssingen er en digitalinngang. Uff blander inn- og utganger-...... Z-5500 har da ingen utganger (for uten om høytalerutgangene), bare innganger ?Den enslige RCA-bøssingen er en digitalinngang. Uff. blander inn-og utganger.... Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Men hvorfor ikke kjøre coax/optisk fra spilleren til dac og coax/optisk fra dac til z5500????? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Du mener kople digitalt mellom blu-ray-spilleren og Z-5500 ? Det kan du selvfølgelig, men usikker på om du får noe bedre lyd. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 vet ikke helt hva jeg mener. Uff føler meg så noob. Men problemet som jeg ser det er at z5500 kun har en rca inngang. Hvordan gjør jeg det da? de har jo både rød og svartkabel. ikke sant? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ser at BD-P1500 bare har optisk digitalutgang (Digital Audio Out) Så da må du kople en TOSLink optisk kabel mellom blu-ray-spilleren og anlegget. Digital optical: Men igjenn, det er ikke sikkert du får bedre lyd. Det er ikke den beste D/A-konverteren i Z-5500 heller. Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Ser at BD-P1500 bare har optisk digitalutgang (Digital Audio Out) Så da må du kople en TOSLink optisk kabel mellom blu-ray-spilleren og anlegget. Digital optical: Men igjenn, det er ikke sikkert du får bedre lyd. Det er ikke den beste D/A-konverteren i Z-5500 heller. Det er jo slikt jeg kjører det i dag. Altså optisk fra blu-ray til z5500. Men jeg lurer på hvordan jeg skal få koplet en ekstern DAC fra blu-ray til z5500??? Endret 9. august 2009 av joramo91 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Vær snill å ikke sitér bilder. Bruk -knappen når du svarer hvis det ikke er noe spesielt du vil sitére. Det er jo slikt jeg kjører det i dag. Altså optisk fra blu-ray til z5500.OK. Fikk ikke med meg det.Hvis du kjøper en DAC kopler du optisk mellom blu-ray-spilleren og den, og kopler en kabel med RCA-plugger i ene enden og 3,5mm jack i den andre til den grønne inngangen på Z-5500 Lenke til kommentar
joramo91 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Ok, da oppklarte du mye. Men hvor skaffer jeg en slik DAC. Ser at det er dårlig utvalg av de i norske nettbutikker. Edit: Men den grønne inngangen. Det står front på den. Betyr ikke det at når man kopler inn minijack der at kun de to fronthøytallerene vil gi lyd da, og ikke suben? Endret 9. august 2009 av joramo91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå