Gå til innhold

Internett på ps3 i studenthus.


Infenso

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet inn i Pilestredet Studenthus hvor jeg nå må bruke kabel for å få internett på PC/ps3. Tidligere har jeg hatt trådløst nett. Jeg fikk internett på PCen etter å ha fulgt en oppskrift som inneholdt brukernavn og passord. Det å koble ps3en til nettet har jeg derimot ingen veivisning for, og jeg ble nødt til å gi opp etter en rekke mislykkede forsøk. På PCen måtte jeg blant annet aktivere noe som het Wired Autoconfig (også kjent som Wireless Zero Configuration).

 

Noen som har noen mulige løsninger på problemet mitt?

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har internett, altså en kabel rett fra modemet, og modemet krever at du kobler opp "fysisk" via ett program eller annet, så må du gå på nettverks instillinger på PS3 og følge instruksjonene når du har plugget i nettverkskabelen.

 

Det enkleste her er jo at du kjøper deg en billig ruter, og kjøper 2 ekstra nettverkskabler for og koble den ene til pc og den andre til ps3, eller en trådløs ruter hvor du kobler den ene kabelen til pc og lar ps3 kjøre trådløst..

Lenke til kommentar
Noen som har noen mulige løsninger på problemet mitt?

 

Jeg tror at enten kan du se om det finnes en router som støtter 802.1X som er den "wired autoconfig" saken. (mye brukt på student nett ser det ut til)

 

Eller så kan du bruke "ICS" (Internet Connection Sharing) på PC'n hvis du har to nettverkskort på PC'n.

 

Det ser ikke ut til at PS3 støtter ad-hoc WLAN så da må du antagelig ha to kablede nettverkskort i PC'n.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...