Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har endt forhold, men eksen gir seg ikke med meldinger og drama! Hva skal jeg gjøre?


Gjest Drittlei

Anbefalte innlegg

Gjest Drittlei

Hei folkens, god oppdragelse tilsier at jeg bør være anonym for å ikke identifisere folk.

 

For tre måneder siden slo jeg opp med den daværende dama mi fordi jeg ikke hadde følelser for henne lenger og orket ikke å fortsette mer. Tenkte det var en fair case, men hun likte ikke dette (selvfølgelig). Og frem til i dag har hun bombardert meg meldinger og trukket både selvmordstrussel-kortet (dette trekkes stadig vekk i dag også) og gravid-kortet, og ikke minst prøvd å gi meg dårlig samvittighet, skape drama og masse elleville intrikate løgner som hadde hørt hjemme i en Seinfeld-episode. Hun har funnet på så vanvittig mye galskap at 99% av dere ikke hadde trodd meg en gang (jeg er bombesikker), og jeg kan aldri tilgi henne for det; faktisk er jeg så drittlei at all fnugg av respekt jeg hadde for henne er svinnet hen for lenge lenge siden. Trist å si det, men det er sånn det går.

 

Men hvordan i alle dager skal jeg få henne til å slutte? Jeg skal på øyafestivalen nå snart og jeg vil helst unngå at hun maser og styrer og ødelegger opplevelsen min. Og JA, jeg lover at jeg har prøvd å snakke henne til fornuft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Dette fenomenet skjer like godt med gutter som blir dumpet. En tidligere kollega av meg fortalte oss at han fulgte etter dama dit han visste hun og venninnene pleide å henge, bare for å se hvem hun var med og om det var noen ny kjæreste, han gjemte seg unna så hun ikke skulle se ham. Og han hadde tenkt å dra til huset hennes og se om hun hadde besøk på kveldene. Han spurte nemlig oss om det var "riktig" av ham å gjøre det, noe vi selvsagt frarådet. En dag hadde han stalket henne ute i byen hele dagen. Han kunne også få sånne hysteriske grine-anfall når han snakket om eksen til en kvinnelig kollega.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvor ofte støter du på denne jenta daglig? Har du mulighet til å spille total-ignorerings-kortet? Ikke svare på meldinger, ikke ta telefonen når hun ringer, ikke reager på noe av det hun kaster i din retning.

Selvmords-kortet, gravid-kortet, osv er kun for å få en reaksjon ut av deg. Mesteparten av de som tar selvmord sier aldri til noen at de kommer til å gjøre det, så faren for at hun gjør det er skremmende liten.

Funker det ikke med total ignorering, så kan blokkering av nummeret hennes være et alternativ.

Lenke til kommentar
Hei folkens, god oppdragelse tilsier at jeg bør være anonym for å ikke identifisere folk.

 

For tre måneder siden slo jeg opp med den daværende dama mi fordi jeg ikke hadde følelser for henne lenger og orket ikke å fortsette mer. Tenkte det var en fair case, men hun likte ikke dette (selvfølgelig). Og frem til i dag har hun bombardert meg meldinger og trukket både selvmordstrussel-kortet (dette trekkes stadig vekk i dag også) og gravid-kortet, og ikke minst prøvd å gi meg dårlig samvittighet, skape drama og masse elleville intrikate løgner som hadde hørt hjemme i en Seinfeld-episode. Hun har funnet på så vanvittig mye galskap at 99% av dere ikke hadde trodd meg en gang (jeg er bombesikker), og jeg kan aldri tilgi henne for det; faktisk er jeg så drittlei at all fnugg av respekt jeg hadde for henne er svinnet hen for lenge lenge siden. Trist å si det, men det er sånn det går.

 

Men hvordan i alle dager skal jeg få henne til å slutte? Jeg skal på øyafestivalen nå snart og jeg vil helst unngå at hun maser og styrer og ødelegger opplevelsen min. Og JA, jeg lover at jeg har prøvd å snakke henne til fornuft.

 

Det er over og du vil ikke ha kontakt med henne. Hennes problemer er faen ikke dine lengre, og du skal ikke slite med de.

 

Blokker nummeret hennes.

Ignorer henne totalt.

Gi faen.

 

Gravidites og selvmord pratet er fuckings bullshit. Bare gi faen i kjerringa, hun har jo tydeligvis problemer.

 

Siste steg kan være å kontakte foreldrene, forklare tingens tilstand og foreslå at lille frøken psykotisk trenger proffesjonell hjelp.

 

Utover det: Gi faen. Forbanna kjerringer som det der altså.. Bare å ignorere.

Lenke til kommentar
Gjest Drittlei

Ja, jeg har ignorert henne så å si fullstendig. Hun bor milevis unna meg nå så det er ikke noe problem. Jeg har ikke en eneste gang latt meg knekke av hennes tåpelige oppgulp, må dere tro. Første gang hun trakk selvmordskortet ringte jeg foreldra. Etter det ble det jo litt for forutsigbart til å tas seriøst. Det er jo problemet. Hun gir seg faen ikke. Det er snakk om fire måneder nå ca. Hun har skiftet abonnement med 2000 gratis sms i måneden og all mulig faenskap.

 

Jeg har uansett bestemt meg nå. Hvis hun ikke klarer å holde kjeft om to uker så skifter jeg nummer. Sånn er det med den saken. Vi har så å si ingen felles venner så det skal gå knirkefritt. Å blokke henne er ingen alternativ, ettersom hun da får beskjed om dette på sms og da blir klar over det og kanskje skifter nummer eller noe i stedet for å bare sende haugevis av meldinger til et nummer hun ikke vet eksisterer lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har uansett bestemt meg nå. Hvis hun ikke klarer å holde kjeft om to uker så skifter jeg nummer. Sånn er det med den saken. Vi har så å si ingen felles venner så det skal gå knirkefritt. Å blokke henne er ingen alternativ, ettersom hun da får beskjed om dette på sms og da blir klar over det og kanskje skifter nummer eller noe i stedet for å bare sende haugevis av meldinger til et nummer hun ikke vet eksisterer lenger.

..får beskjed på sms om at hun er blokka? Nei?

I min nokia-tlf kan jeg hvertfall blokke spesifikke nr for innkommende sms, og jeg vet jeg kunne det på den gamle samsungen og. De evt blokkede fikk selvsagt ingen beskjed om dette, meldingene forsvinner bare i eteren, som om man sender til ugyldig nr.

Lenke til kommentar
..får beskjed på sms om at hun er blokka? Nei?

I min nokia-tlf kan jeg hvertfall blokke spesifikke nr for innkommende sms, og jeg vet jeg kunne det på den gamle samsungen og. De evt blokkede fikk selvsagt ingen beskjed om dette, meldingene forsvinner bare i eteren, som om man sender til ugyldig nr.

Jasså, på min er i hvert fall ikke dette noen mulighet (med mindre du vet hvordan man gjør noe sånt på en nokia 6680). For at jeg skal få blokket et nummer må jeg prate med telenor og få dem til å skru på et "mobbefilter", og da vil personen få beskjed om at vedkommende er blokket. Kult at du har en hendig telefon da.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...