Unyttigidiot Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg er på utkikk etter et x58 (Intel i7 kompatibelt) HK med en fullverdig SLI løsning for to GTX280 skjermkort. Jeg har sjekket litt rundt og det ser ut som de litt dyrere kortene støtter både 3 og 4 skjermkort, noe jeg ikke er interessert i å betale ekstra for ettersom jeg bytter ut HK hvert annet eller tredje år uansett. Jeg ble imidlertid litt forvirret angående de litt billigere kortene da jeg leste noen anmeldelser. Er feks Asus P6T en fullverdig SLI-løsning for kun to GTX280 skjermkort? Jeg leste at noen av de billigere x58 HK har spart på bandbredden utover den første PCI-E porten? Hvilke anbefalinger har det gode hardware.no klientellet for meg? Jeg har allerede et GTX280 kort og skal kjøpe meg et ekstra for å bruke i en SLI løsning. Jeg tenker også å kjøpe meg en i7 920 cpu. Hvilket HK anbefales? Hvordan RAM trenger jeg? DDR3 1600? Jeg vil selvsagt ikke betale mer enn nødvendig, men om det finnes gode argumenter er jeg selvsagt villig til å punge ut ekstra. Det gamle HK, RAM og CPU tenker jeg å bruke til å bygge meg en HTPC (multimedieboks for stua). Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har Evga x58 SLI og storkoser meg med det. Dette har 3 stk pci-e x16 for 3-sli og klokker meget bra. Dette kortet kan jeg anbefale. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Have a look: X58 On A Budget: Seven Sub-$200 Core i7 Boards Lenke til kommentar
Unyttigidiot Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Var interessert i Asus P6T SE, men det støtter kun CrossFire. Ser foreløpig ut som det blir enten et Asus P6T Deluxe v2 eller EVGA x58 3xSLI. Jeg ender alltid opp med et Asus kort, kanskje på tide å prøve EVGA? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 EVGA-kortet er et meget godt kort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Var interessert i Asus P6T SE, men det støtter kun CrossFire. Ser foreløpig ut som det blir enten et Asus P6T Deluxe v2 eller EVGA x58 3xSLI. Jeg ender alltid opp med et Asus kort, kanskje på tide å prøve EVGA? Grunnen for at jeg valgte Evga og ikkje Asus, var at bios som støttet alle instillingene med overklokking av min Xeon fantes ikkje i det tidspunktet jeg skulle ha hovedkort. Evga fikset ny bios for Xeon på 14 dager etter at de ble spurt om å lage det Evga forum er en kjempeflott plass for folk med EVGA kort og for hvermansen. Asus p6t6 har enda ikkje kommet ut med en bios som støtter xeon fullt ut med oc instillinger. Dette er latterlig dårlig. EVGA supporten er faktisk verd en god del synes jeg Dermed har jeg både EVGA hovedkort og skjermkort Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 EVGA supporten konge. Uten tvil den best av HW produsenten. Synd ikke lager ATI kort Lenke til kommentar
MrDolce Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hvis du skal gå for 280 SLI burde du vel strengt tatt gått for EVGA kortet, så kan du oppgradere med kort nummer 3 ute i neste år en gang når prisene har sunket og det nyeste spillet ikke kjører 100% på very high settings Men hvis du heller vil gå for ètt 295 og så oppgradere med enda ett når prisen har sunket for helt sinnsvak ytelse, er P6T DLX V2 bra for kjøling, med godt mellomrom mellom luftinntaket på ditt SLI oppsett, hvis du ikke fyller det opp med ett PCI kort da.. Jeg valgte sistnevnte løsning, planen er Quad SLI og luftkjøling, om det faktisk èr det beste gjenstår å se, men iflg. teorien jeg har lest om det så ser det svært lovende ut. Dog, så skal jeg ikke klokke i alle retninger, men blir nok å prøve meg frem etterhvert, har lagt opp alt til å kunne klokke smertefritt på ett senere tidspunkt (kjøling og anbefalte komponenter for entry\entusiast nivå). Lenke til kommentar
Unyttigidiot Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg skjønner det altså ikke, men jeg endte enda en gang opp med et Asus-kort. I forrige uke bestemte jeg meg for at jeg skulle kjøpe meg et EVGA, men ingen av "mine" nettbutikker hadde det på lager. De kunne heller ikke gi meg en dato for når det ville komme inn så jeg kjøpte like godt et ASUS P6T Deluxe v2. Har sikkert hatt 10 Asus-kort opp gjennom årene. Er vel bare å kapitulere og innse at slik er det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå