fgr Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Noen som har erfaringer med hva man kan bruke ute på terassen for å beskytte mot regnet? De som leverer markiser hit skal nemlig ha 10.000 spenn for å sette opp markise og det kommer ikke på tale Så jeg tenkte å finne noe jeg kan bruke, eller lage noe provisorisk selv. Parasoll funker ikke fordi terassen er for smal. Kanskje noe ala presenning, eller vanntett rullegardin eller whatnot. Noen som har noen smarte ideer? Endret 9. august 2009 av jagarock Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Markiser får du fra 2000 om du ikke velger de dyreste. Se på plantasjen eller Jula. Eller du kan kjøpe noen bjelker, og noen klare takplater, da får du solid og tett tak samtidig som at det ikke stjeler lys. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) markisene her i borettslaget må være i et spesielt mønster og farge, det er det som ødelegger. vi er ikke ute etter noe "fastmontert" heller, det kommer vi garantert til å få klage på. trenger noe fleksibelt som vi bare kan sette opp / dra ut / [sett inn løsning her] når det regner, og enkelt ta ned etterpå. jeg har tenkt på bare å feste et vanntett stoff under takrenna og sette opp to høydejusterbare stenger i rekkverket som vi fester det i, bare ikke kommet så langt med tanken. og jeg tenkte også at det kanskje allerede var noen ferdige løsninger for sånne tilfeller, men var visst ikke så lett. tenkte å finne et smalt hagetelt, men det fant jeg da heller ikke. tenkte at 'taket' må være ca 1.5m x 5m Endret 9. august 2009 av jagarock Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Om de ikke godkjenner markiser i "feil" farger så er det vel ikke så populært med plast/pressening heller? Men du kan jo kjøpe deg noen alu-stenger (telt stenger) og dusjforeng som du klipper til i ønsket str. Så har du jo et provisorisk tak. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 dusjforheng ja, zmart. får se om jeg finner noe metervare av det Lenke til kommentar
fgr Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Her er resultatet 5 skrukroker under takrenna: 20,- 1 dusjforheng: 39,- 5 karabinkroker til å feste i rekkverket: 30,- 100 ganger billigere enn en onkli markise.. Tas opp og ned på noen sekunder Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ser bra ut! Det du kunne gjort på sikt er å kjøpe et brukt seil fra en seilbåt. Ser dritbra ut, og er billig og vanntett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå