MD89 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har et problem med at jeg ikke får overført en mappe til en USB-penn eller ekstern harddisk. Mappa er litt over 4 GB stor, men jeg trodde ikke det skulle ha noe å si. Har stor nok plass både på ekstern harddisk, USB-penn og egen harddisk på maskin så det er utrolig merkelig. Det kommer opp en error hvor det står følgende(se bilde): Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Prøv å post et bilde hvor feilmeldinga faktisk er mulig å lese. Bare prøv selv å les teksten på bildet ved å følge linken. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Er det enkeltfiler som er over 4GB? Hvis det er tilfellet, så går det ikke å kopiere filer på over 4GB til en disk formatert med FAT32 filsystem. Konverter filsystemet til NTFS, enten ved å formatere disken, eller ved å kjøre convert fra kommandolinjen. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Prøv å post et bilde hvor feilmeldinga faktisk er mulig å lese. Bare prøv selv å les teksten på bildet ved å følge linken. Beklager, trodde man kunne forstørre det.. Men her er et større bilde: Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Er det enkeltfiler som er over 4GB? Hvis det er tilfellet, så går det ikke å kopiere filer på over 4GB til en disk formatert med FAT32 filsystem. Konverter filsystemet til NTFS, enten ved å formatere disken, eller ved å kjøre convert fra kommandolinjen. Ja, den ene filen er over 4 GB, også er det noen andre filer som er mindre. Hvordan konverterer jeg via kommandolinjen? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) convert c: /FS:NTFS Bytt ut c: med stasjonsbokstaven på mediet du skal konvertere. Endret 9. august 2009 av lockdog Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 convert c: /FS:NTFS Bytt ut c: med stasjonsbokstaven på mediet du skal konvertere. prøvde, men så står det at Filsystemtypen er FAT32. Skriv inn gjeldende volumetikk for stasjon F: skjønner ikke helt ass... Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Du må skrive navnet på stasjonen. F.eks "Flyttbar disk". Se i Min Datamaskin for å finne ut hva den heter. Så skriver du inn det når du skal kjøre convert. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Prøv å post et bilde hvor feilmeldinga faktisk er mulig å lese. Bare prøv selv å les teksten på bildet ved å følge linken. Beklager, trodde man kunne forstørre det.. Men her er et større bilde: Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Du må skrive navnet på stasjonen.F.eks "Flyttbar disk". Se i Min Datamaskin for å finne ut hva den heter. Så skriver du inn det når du skal kjøre convert. Det fungerer ikke. Jeg skriver "convert My Book /FS:NTFS", men det kommer det opp at "Book" er ugyldig... Er det noen annen(enklere) metode for å konvertere filsystemet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) ... Jeg skriver "convert My Book /FS:NTFS" ... Ikke rart det feiler. Der du har skrevet 'My Book' skal det stå stasjonsbokstav (som 'N:'), det ble jo greitt forklart lenger opp her. Sjekk om denne hjelper: Endret 12. august 2009 av hårek Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 ... Jeg skriver "convert My Book /FS:NTFS" ... Ikke rart det feiler. Der du har skrevet 'My Book' skal det stå stasjonsbokstav (som 'N:'), det ble jo greitt forklart lenger opp her. Sjekk om denne hjelper: Dette står forklart lenger opp: Du må skrive navnet på stasjonen. F.eks "Flyttbar disk". Jeg gjorde slik det stod forklart her jeg, og der står det f.eks "Flyttbar disk", og ikke "N:" eller hva enn det skulle være... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Les innlegg #7 og #8 en gang til, i rekkefølge. Først fikk du forklart nøyaktig hvordan kommandoen skulle se ut. Så spurte du hva du skal skrive på volumnavn i neste steg, og da blir det 'My Book' for deg. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Les innlegg #7 og #8 en gang til, i rekkefølge. Først fikk du forklart nøyaktig hvordan kommandoen skulle se ut. Så spurte du hva du skal skrive på volumnavn i neste steg, og da blir det 'My Book' for deg. Ja, men det var visst feil, da skal jeg vel skrive "F:" istedenfor...men samma det, jeg fikk fikset det..takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå