Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problem med øverføring av mappe

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at jeg ikke får overført en mappe til en USB-penn eller ekstern harddisk. Mappa er litt over 4 GB stor, men jeg trodde ikke det skulle ha noe å si. Har stor nok plass både på ekstern harddisk, USB-penn og egen harddisk på maskin så det er utrolig merkelig. Det kommer opp en error hvor det står følgende(se bilde):

errorx.th.png

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det enkeltfiler som er over 4GB?

Hvis det er tilfellet, så går det ikke å kopiere filer på over 4GB til en disk formatert med FAT32 filsystem.

Konverter filsystemet til NTFS, enten ved å formatere disken, eller ved å kjøre convert fra kommandolinjen.

Lenke til kommentar
Prøv å post et bilde hvor feilmeldinga faktisk er mulig å lese. Bare prøv selv å les teksten på bildet ved å følge linken.

Beklager, trodde man kunne forstørre det.. Men her er et større bilde:

errorrar.th.png

Lenke til kommentar
Er det enkeltfiler som er over 4GB?

Hvis det er tilfellet, så går det ikke å kopiere filer på over 4GB til en disk formatert med FAT32 filsystem.

Konverter filsystemet til NTFS, enten ved å formatere disken, eller ved å kjøre convert fra kommandolinjen.

Ja, den ene filen er over 4 GB, også er det noen andre filer som er mindre. Hvordan konverterer jeg via kommandolinjen?

Lenke til kommentar
convert c: /FS:NTFS

Bytt ut c: med stasjonsbokstaven på mediet du skal konvertere.

prøvde, men så står det at Filsystemtypen er FAT32. Skriv inn gjeldende volumetikk for stasjon F:

skjønner ikke helt ass...

Lenke til kommentar
Du må skrive navnet på stasjonen.

F.eks "Flyttbar disk".

Se i Min Datamaskin for å finne ut hva den heter. Så skriver du inn det når du skal kjøre convert.

Det fungerer ikke. Jeg skriver "convert My Book /FS:NTFS", men det kommer det opp at "Book" er ugyldig... Er det noen annen(enklere) metode for å konvertere filsystemet?

Lenke til kommentar
... Jeg skriver "convert My Book /FS:NTFS" ...

Ikke rart det feiler. Der du har skrevet 'My Book' skal det stå stasjonsbokstav (som 'N:'), det ble jo greitt forklart lenger opp her.

Sjekk om denne hjelper:

Endret av hårek
Lenke til kommentar
... Jeg skriver "convert My Book /FS:NTFS" ...

Ikke rart det feiler. Der du har skrevet 'My Book' skal det stå stasjonsbokstav (som 'N:'), det ble jo greitt forklart lenger opp her.

Sjekk om denne hjelper:

Dette står forklart lenger opp:

Du må skrive navnet på stasjonen.

F.eks "Flyttbar disk".

Jeg gjorde slik det stod forklart her jeg, og der står det f.eks "Flyttbar disk", og ikke "N:" eller hva enn det skulle være...

Lenke til kommentar
Les innlegg #7 og #8 en gang til, i rekkefølge.

Først fikk du forklart nøyaktig hvordan kommandoen skulle se ut.

Så spurte du hva du skal skrive på volumnavn i neste steg, og da blir det 'My Book' for deg.

Ja, men det var visst feil, da skal jeg vel skrive "F:" istedenfor...men samma det, jeg fikk fikset det..takk for hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...