Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fortelle at jeg liker han?

Gjest gjest i tvil

Anbefalte innlegg

Gjest gjest i tvil

Her kommer vel det klassiske spørsmålet om hva man skal gjøre når man forelsker seg i venn. Kort fortalt så har jeg i sommer bodd sammen med en venn jeg har kjent en god stund. Det vil si han har lånt et ledig soverom i huset hvor jeg bor i sommer siden vi har jobba i samme område. Vi har spist frokost og middag sammen og hatt mange lange skravle kvelder. Veldig koselig har det vært og jeg har inntrykk av at han også har satt pris på det, bortsett fra det har det ikke skjedd noe mellom oss. Unntaket er vel at jeg innser at jeg er en smule forelska i denne gutten. Vi er begge beskjedne, kanskje han aller mest og det føles veldig rart og skulle være den som tar initiativ. Jeg veit veldig lite om hva han vil og tenker, men har vel et håp innerst inne om han kanskje har det litt på samme måten siden jeg i det hele tatt tenker på dette. Nå er sommerjobben slutt og vi er ferdig som studenter på samme sted og plutselig så møtes vi ikke så tilfeldig og lite avtalt lenger (dumme greier..!). Så da er vel egentlig spørsmålet om noen har noen gode råd til hvordan man kan få til en samtale om hvor man står i forhold til hverandre og få avklart litt ting uten at det blir alt for stivt og høytidelig. Er det en mulighet å skrive noen ord i en e-post eller må man bare ta mot til seg å ta telefonen fatt. Rart dette skal være så vanskelig, plutselig føler jeg meg tilbake til barneskolen igjen, mens jeg nå er ei jente på 24.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsøk han, og fortell at du synes dere har det fint når dere er sammen.. og rett og slett fortell han det du har fortalt oss i posten her. Er det vanskelig å treffe han personlig kan du ringe, men prøv å unngå og fortelle han om følelsene dine i mail og sms.

Høres nok vanskelig ut siden du skriver at du er beskjeden, men det er vel egentlig bare å hoppe i det.

Lenke til kommentar

Be han over på en filmkveld eller hva som helst, og få en god stemning. Så er det rett og slett å tørre å ta sjangsen og ta praten med han. Hvis han er sjenert, så kan det veldig godt hende at han rett og slett er livredd for å prøve seg.

Og for sjenerte gutter er det kun en ting som funker, og det er å ta en prat.

Lykke til, og hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar

Oj! dette kjenner meg igjen i. Jeg har ingen gode råd å gi deg, men jeg forstår godt hvor frustrerende det er :( jeg er også forelska/ betatt av en veldig sjenert gutt, og jeg veit ikke om han føler det samme. Men vi har en veldig god kjemi som det heter. Men han tar liksom ikke initiativ til noe helst, ikke til berøringer og ikke til å treffes. Han er så redd for å være til bry....men virker likevel veldig glad om jeg spørr om vi skal lage middag sammen eller bare treffes. Da prater han i vei om alt fra barndom, til familiemedlemmer og hva han har lyst til framover....mange ting som jeg egentlig forbinder litt mer i et forhold. Lager vi middag så lager han ofte noe som jeg en eller annen gang har sagt jeg liker eller han setter på musikk som han må være i min smak osv....slike små ting som vi har snakket om. Men ved at han er så usikker og ikke viser noen interesse utover det så blir det veldig vanskelig. Jeg blir også usikker. Vil han egentlig treffes eller er han bare snill og kommer og hva skal til for at han kan bli interessert, ta initiativ osv....kanskje vi skal lage en felles strategi eller er det noen her som har erfaring med sjenerte gutter eller er sjenerte sjøl? Gode råd mottas med stooor takk : ) Denne gutten er jo så snill, trivelig å snakke med, flink, tålmodig, ja helt topp på så veldig mange måter

Lenke til kommentar
Gjest gjest i tvil

Hei igjen og takk for svar : )

I og med at jeg synes det har vært vanskelig å holde noen tett kontakt når vi ikke har vært sammen så har jeg lurt litt på om jeg burde gi opp dette. Men så ringer han i går og forteller at han skal til mine trakter i løpet av uka så da kan vi kanskje treffes. Som jeg gleder meg! Nok en mulighet til å fortelle hva jeg synes om han (gjennstår å se om det skjer...!) har dere noen gåde råd til hvordan komme inn på en sånn prat?

Lenke til kommentar
Hei igjen og takk for svar : )

I og med at jeg synes det har vært vanskelig å holde noen tett kontakt når vi ikke har vært sammen så har jeg lurt litt på om jeg burde gi opp dette. Men så ringer han i går og forteller at han skal til mine trakter i løpet av uka så da kan vi kanskje treffes. Som jeg gleder meg! Nok en mulighet til å fortelle hva jeg synes om han (gjennstår å se om det skjer...!) har dere noen gåde råd til hvordan komme inn på en sånn prat?

Karen synes du er en hottie :) så du har alle muligheter.

Gi han et sabla godt kyss når du har muligheten, han vil elske det.

Oj! dette kjenner meg igjen i. Jeg har ingen gode råd å gi deg, men jeg forstår godt hvor frustrerende det er :( jeg er også forelska/ betatt av en veldig sjenert gutt, og jeg veit ikke om han føler det samme. Men vi har en veldig god kjemi som det heter. Men han tar liksom ikke initiativ til noe helst, ikke til berøringer og ikke til å treffes. Han er så redd for å være til bry....men virker likevel veldig glad om jeg spørr om vi skal lage middag sammen eller bare treffes. Da prater han i vei om alt fra barndom, til familiemedlemmer og hva han har lyst til framover....mange ting som jeg egentlig forbinder litt mer i et forhold. Lager vi middag så lager han ofte noe som jeg en eller annen gang har sagt jeg liker eller han setter på musikk som han må være i min smak osv....slike små ting som vi har snakket om. Men ved at han er så usikker og ikke viser noen interesse utover det så blir det veldig vanskelig. Jeg blir også usikker. Vil han egentlig treffes eller er han bare snill og kommer og hva skal til for at han kan bli interessert, ta initiativ osv....kanskje vi skal lage en felles strategi eller er det noen her som har erfaring med sjenerte gutter eller er sjenerte sjøl? Gode råd mottas med stooor takk : ) Denne gutten er jo så snill, trivelig å snakke med, flink, tålmodig, ja helt topp på så veldig mange måter

Tro meg, han er "gal" etter deg, men vet selv ikke hvordan skal få sagt dette. En av dere må bryte stillheten. Og når en mann mekker favorittmaten til en dame....vel. Som ordtaket sier; veien til en manns hjerte går gjennom magen. Han gir alle signaler han kan at han synes du er ei sjarmerende frøken, men han er som deg og klarer ikke å gå det neste lille steget, sikkert i redsel for eksakt det samme du er :).

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...