Gå til innhold

hjelp til valg av skjermkort med 2 utganger (+ tv-ut)


Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

 

Jeg trenger et skjermkort med 2 skjermutganger (vga) som begge må kjøre 1600x1200 med en passe god oppløsning.

trenger også mulighet for tv-ut siden jeg ikke har "stasjonær" dvd spiller.

 

har kikket på matrox g550 dualhead som ser ut til å dekke mitt behov, men det har bare tv-ut gjennom en vga til tv kabel, og da må jeg kople om bak på maskinen hver gang jeg skal se en film - tungvint. dette kortet koster 996kr (bulk)

 

har også fått med meg at ATI kortene har god 2D kvalitet og jeg ser at f.eks saphire 9000 kortet (651 kr) kommer med 1x DVI og 1xVGA i tillegg til tv-ut fra kortet, og det står at det er støtte for 2 skjermer.

kan jeg kople til 2 skjermer på samme måte som med matrox kortet, eller menes det tv-ut som skjerm nr 2 ?.

 

matrox kortet har dårligere ytelse på utgang 2, hvordan er kvaliteten på den utgangen man velger som utgang 2 på ati kortene ?

 

Jeg skal ikke spille et eneste spill, men vil ha god 2D kvalitet, og jeg prøver og holde dette under 1000 kr.

 

Så hva burde jeg kjøpe ?

 

mvh

 

soniX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JohnDoe - det så ut som et skikkelig fett kort, bare synd at jeg trenger skjermkort nå...

 

SweeetMAn - det var det kortet der og 9000 atlantis 64mb ddr til 3 kr billigere (passivt kjølt) som først og fremst var aktuelle når det gjaldt ati kortene.

Men er det noen som har prøvd 2 skjermer med 1600 x 1200 på et slikt (eller lignende) ati kort ? Selv om det står at den klarer 2048x1536 på utgang en, så står det ikke noe sted hva den leverer på utgang 2..

jeg har lest et sted tidligere at ati kortene har tv ut på 1024 x 768, og hvis det er max av hva den klare på utgang 2, så er kortet ganske uaktuelt. - er det noen som vet noe mer om akkurat dette

 

følger det forresten med dvi til vga converter / hvor mye koster dette, og hvor får man kjøpt det ? - jeg trenger nemlig 2 vga..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...