Gå til innhold

Hvem skal jeg velge? Maks 4000,-

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg trenger et hjemmekinoannlegg til min nye stue. Jeg har fra før et billig billig fra Phillips fra Lefdal til 999,- som jeg har hatt en liten stund men absolutt ikke fornøyd med. Bassen er altfor svak og for lys, samt at lyden rett og slett ikke er ren. Men skjønner jo at man ikke kan forvente mer av noe i den duren...

Stua er på ca 23 kvadrat, men selve området høytalerne skal stå på er ca 12 kvadrat. Jeg trenger i teorien ikke noe spiller da jeg har XBox til dette. Vil gjerne ha 5.1 og føler ikke at jeg trenger mer.

Men jeg har sett på følgende:

Sony Dz30 - ca 1500 ,-

Sony Dz280 - ca 2100 ,-

Sony Dz660 - ca 3200,-

Logitech Z5500 - ca 2495 ,-

Hvem av disse er best? Andre tips?

Har tenkt å legge meg på maks 4000, gjerne litt mindre men jeg kan egentlig svært lite om dette. Dz660 har jo en total effekt på 1000 watt! Men har dette i hele tatt noe å si? Jeg kommer til å bruke annlegget mye mer til musikk en til film.

Håper på tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Takk for svar!

Er denne bedre på musikk enn de andre? Har hørt at den er rå på bass i allefall, men den er jo 4 år gammel?

Det er nok en grunn til at dette anlegget har holdt samme pris fra det ble sluppet til dags dato, det leverer for hver eneste krone!

Lenke til kommentar

jeg kan anbefale z-5500 på det varmeste!

har selv hatt det siden det var helt nytt og har brukt det MASSE, utrolg mye for pengene. Greide til slutt å sprenge subben for noen uker siden, men da skrudde vi opp max på høytalerene, mp3 spilleren og bassen  equaliseren( eller hva det heter).

du vill ikke angre på z-5500

Lenke til kommentar
Takk for svar!

Er denne bedre på musikk enn de andre? Har hørt at den er rå på bass i allefall, men den er jo 4 år gammel?

For det første, utifra emnetittelen virker det som om du skal kjøpe en prostituert. Det heter ikke "hvem". :)

For det andre så ville ikke jeg valgt Z-5500. Jeg har Z-2300 og ja, det spiller bra, men jeg syntes ikke det er noe Hifi-anlegg. Du får mye som er bedre en Z-5500 for under 4000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...