Gå til innhold

Skurrelyd i mediaplayer?

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg. Har et merkelig problem. Har nettopp kjøpt en bærbar compaq evo N800c. Det er en liten skurre/skrapelyd på lyden. Feks når man spiller musikk. Jeg trodde det var hardware feil.sendte maskina til service.De fant ingen feil.De testet den og fant ut at lyden var ren på winamp. Jeg fikk maskina igjen og testet dette selv. Installerte Real One player. Her var det helt klar og fin lyd.Installerte winamp og her var det antydning til skurring igjen. Compaq konkluderte med at det var et softwareproblem.Det er det nok også.

Jeg har oppdatert windows xp med de nyeste oppdateringene. Og jeg har den nyeste mediaplayeren. Jeg har installert den nyeste divx 9 fra microsoft. Det eneste jeg kan komme på nå er at det må ha skjedd en feil ved installasjon av xp. Noe som har blitt skadet eller ikke helt korrekt installert.

Jeg fikk maskinen med ferdig installert programmer. Det gikk noen dager før jeg merket denne ulyden. Det er mulig at noen installasjoner jeg har gjort underveis har skapt dette. Feks kaaza og diverse kodeks som fulgte med her.

Noen som har noen tips????????????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg vet hva det er. Du kan nemlig velge om du vil spille i analog eller digital mode. Dvs. at du kan bruke signalet i den analoge kabelen mellom CD spiller og lydkortet eller den digitale som går igjennom IDE kabelen.

Hvis du går inn på device manageren og velger CD ROM spilerene, så kan du under properties velge "Enable digital CD audio for this CD-ROM device".

Jeg har engelsk W2000 på maskinen jeg bruker nå og da er menyvalgene som følger:

- Dobbeltklikk My Computer

- Velg Properties på CD ROM stasjonen din

- Velg fanen Hardware

- Velg riktig CD stasjon og trykk Properties knappen.

- Under fanen Properties skal du finne dette valget

Alternativt finner du et lignende valg i Media Playeren:

- Verktøy->Alternativer...

- Velg fanen Enheter

- Velg CD ROM stasjonen og trykk Egenskaper

- Du kan nå velge analog eller digital mode

Håper du finner fram, lett skal det ikke være!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet på min stasjonære maskin. Jeg har et Asus hovedkort med innebygget lydkort. Media Player lager skurrelyder, mens alle andre program (WinAmp, Zoomplayer, etc.) fungerer bra. Jeg leste noe om en eller annen effekt man kan skru av i Media Player for å fikse slike problemer, men jeg har ikke prøvd det. Jeg bruker generellt minst mulig som det står Microsoft på, med unntak av OS og Office.

Lenke til kommentar

det spiller vel liten rolle om det er digital eller analog spilling fra CD spilleren når lyden er der for MP3 på harddisken...

Skru av line-in i "volume control" pleier ofte og hindre litt skurring... men det er vel sikkert ikke det heller som er problemet

Lenke til kommentar

Takk for all hjel. Men ingenting fungerte. Det er denne knitrelyden i bakgrunnen fortsatt. Det eneste jeg kan komme på nå er at det kanskje forsvinner ved en nyinstallasjon av software og hele xp på nytt. Skal prøve det en gang i fremtiden.

Men det er no irriterende at det skal være slik.

Lenke til kommentar

Spørs om jeg kan gi deg en løsning på problemet, men driverene til lydkortet kan godt ha noe å si i denne sammenheng. Prøv med noen andre, eller nyere drivere. Selv fikk jeg bukt med mye lydproblemer når jeg bytta fra audigy til audigy2 drivere på mitt audigy kort.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at jeg har funnet en løsning på problemet.Hele maskina kræsja skikkelig når jeg skulle kjøre en update på driver til lydkortet.Så når jeg skulle starte maskinen kom jeg aldri inn i windows igjen.feilmelding kommer om at de personlige instillingene og desktop ini kan ikke lagres.Så jeg satte i compaq system recovery cd'en.Den rensker opp allt og formaterer og legger inn ting på nytt.

Det første jeg gjorde da win xp pro var installert, var å prøve mediaplayeren. Og gjett ka,........ingen skurring på lyden lenger :smile:

Nå er det nesten såeg ikke tørr å oppdatere til mediaplayer 9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...