Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Jeg flytter til Oslo nå til høsten for å studere (innen foto og medier) Ettersom jeg ganske sikkert kommer til å ta endel bilder iløpet av året så kunne jeg godt tenkt å tjent meg litt penger på bildene. Jeg har prøvd å selge bilder til den lokale avisen og dagbladet/vg, men med lite hell. Lokal avisen benytter seg for det meste av egne fotografer eller scanpix, og vg/dagbladet er ikke akkuratt det letteste å komme innenfor Jeg lurte derfor på om det er noen her som har erfaring med bildebyråer (ala scanpix). Hvordan gå frem for å komme innenfor? Hvilke finnes og hvilke er bra? Jeg kommer nokk til å ta kontakt med byråer og eventuelt sende en åpen søknadd med bilde/porfolio, men det hadde vært greit med litt tips først. Regner med at man må starte enkeltmannsforetak ? Endret 9. august 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har selv ingen kunnskap om bildebyråer, men en gjestelærer jeg har hatt var inne i flere. Han fortalte at du måtte ha flere 1000 bilder med høy kvalitet for å bli godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå