Gå til innhold

Trenger en svær bag til fotoutstyret

Anbefalte innlegg

Trenger noe som kan huse noen hus, mange (store) objektiver og diverser som ladere osv.

Jeg har en Lowepro Nova 5 AW nå, men trenger helst en større en eller en tilsvarende stor. Jeg finner ikke denne på nettet.

Noen konkrete tips? Skal bare ha en store veske og kjøper det første gode forslaget. Må ha litt lommer og inndeling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for den! Men sjitt for en pris! Burde vel kanskje skjønne det, da den jeg har nå kostet meg neste 1000,-

Jeg må si det blir litt i overkant av hva jeg ville betale. 3000,- er jo halveis til en ny skjerm :p Men det er vel sånn prisene er.

Edit: Glemte å si at jeg ikke skal bruke den som ryggsekk. Den skal bare brukes til å oppbevare og frakten utstyret mitt.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Crumpler har noen relativt store bager som er ekstremt godt polstret. Se her og her. Finnes i mange ulike farger, ulempen er at du ikke får tak i disse i Norge så de må kjøpes for eksempel fra USA. men dette er bager i beste kvalitet som sklir godt inn i et "bymiljø" og heller ikke ser ut som en typisk kamerabag :)

Jeg har selv en 7MDH som er noe mindre men som er en glimrende bag.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for en tid tilbake en Crumpler Dick Casey Photo på "lagersalg" hos crumpler.no (se nederst til ventre på siden). Det er jo en trillebag og egentlig ikke det du spurte etter men den kan kanskje være et alternativ allikevel? Den rommer i hvert fall fint et par hus og et antall objektiver og har "konfigurerbar innmat" og det er plass til en laptop også. Polistringen er typisk Crumpler helt suveren.

Du kan ta ut "fotoinnsatsen" og da kan den brukes som en normal trillebag.

Det meste på denne siden er jo nå utsolgt men litt lengre opp på siden så har de "Pretty Boy M" og "Pretty Boy L" til en god pris om noen er ute etter en "byfotobag" som tar kamera med normalzoom samt ett eller maks to objektiver til + litt småting.

Lenke til kommentar

Kom tilfeldigvis over denne. Her er en bag fra Tamrac som du faktisk kan få i Norge til ebn brukbar pris. Ser ut til å romme en del og Tamrac har vel stort sett bager i grei kvalitet men jeg har ingen personlig erfaring med denne. Denne og Crumpler trillebagen jeg foreslår ovenfor tror jeg er så billig som du får det om du skal ha en *stor* bag.

Lenke til kommentar

Ikke for å "ødelegge," men hvorfor skal du ha en bag når du skal ha så mye i den? Det blir veldig slitsomt i lengden - selv min unge og ikke-utslitte (så langt) rygg har hatt noen smertefulle opplevelser med tunge skulderbagger.

Jeg anbefaler heller at du bruker en middels stor bag for å skyte fra, og har en stor sekk eller koffert for transport/location-skyting.

Lenke til kommentar
Edit: Glemte å si at jeg ikke skal bruke den som ryggsekk. Den skal bare brukes til å oppbevare og frakten utstyret mitt.

Ikke for å "ødelegge," men hvorfor skal du ha en bag når du skal ha så mye i den? Det blir veldig slitsomt i lengden - selv min unge og ikke-utslitte (så langt) rygg har hatt noen smertefulle opplevelser med tunge skulderbagger.

Jeg anbefaler heller at du bruker en middels stor bag for å skyte fra, og har en stor sekk eller koffert for transport/location-skyting.

duh.. det er den store sekken/kofferten for transport som du nevner han er ute etter... lese tråden neste gang?

Lenke til kommentar

Crumpler Million Dollar Home 8

38 x 33 x 18cm. Det vil vel si et innvendig rom på drøyt 37x32x18.

I Canon-verden er dette stort nok til:

- 2 stk. 1D med EF 300mm f2.8 IS eller annet objektiv av samme størrelse

- 2-3 ekstra objektiver opptil drøyt 25cm. (eventuelt flere mindre oppå hverandre)

- Et par blitser får man nok også plass til på hver sin side

Eventuelt:

- 2 stk. 5D (uten grep) med 300mm f2.8 eller annet objektiv av samme størrelse

- 1 stk. objektiv inntil 32cm

- 1-2 stk. objektiv inntil 25cm (eventuelt flere mindre oppå hverandre)

- Et par blitser får man nok også plass til på hver sin side

Å ha noe særlig mer i en skulderbag anbefaler jeg ingen. Vi snakker jo her fort 15 kg...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...