Gå til innhold

Hei jeg trenger hjelp med RAM!

superkaisa

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 pcer og jeg vil ta ut RAMen fra den ene pcen og inn i den andre.

Jeg lurer på: Hvordan skal jeg ta den ut? skal jeg bare ta rett med fingrene? eller skal jeg holde noe papir å så ta det?

Og hvordan vet jeg om Ramen passer i den andre pcen?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er heldig står det på RAM-brikkene hvilken type de er(DDR, DDR2, DDR3, osv). Hvis brikkene er av samme type vil du kunne putte de i samme maskin. Når det gjelder å ta det ut, ikke gni hendene dine i en flisjakke før du gjør det, eller dra deg langs gulvteppet, men det er ingenting i veien med å ta direkte på de(så sant du ikke tar på "kontakten" deres). Når du skal sette minnebrikkene på plass, husk at de bare går ned én vei.

Lenke til kommentar

DTV6R8

PC133 256M SDRAM

Disse er ikke engang ram av DDR type.

SDRAM PC133 168 pin er forgjengerer til DDR(1) 184pin.

Disse får du garantert ikke benyttet i den andre PCn hvis den er av "nyere" årgang.

Kjøp heller ny ram fra en nettbutikk om du skal "oppdatere" minne mengde i PC #2 .

Last ned dette programmet :

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Kjør det og post i tråden bilde av memory fliken - SPD fliken - motherboard fliken - og CPU fliken.

Edit:

Selv om PC #2 er bygd kan du åpne sidedøra på den og lese av produsent og modell nummer på hovedkortet.

Dette kan du f.eks benytte hos komplett å legge inn i minnevelgeren som da hjelper deg å finne kompatibelt minne.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...