Patience Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Først og fremst- la oss nå avkrefte at jeg kan høyreklikke på menylinja bla bla.. velge properties og customize.. Always show bla bla.. Det er unødvendig å engang nevne det... Selvsagt har jeg prøvd det.. Okey... Problemet mitt er at bakgrunnsprogrammer som speedupmypc som før har blitt representert ved ikon i høyre taskbarfelt ved klokka er borte. Dette og sygate firewall. Det betyr at jeg får ikke dem frem slik at jeg får tilgang på GUI. Altså programmet kjører - men ikonet for å maksimere programmet er borte (fra taskbaren.) Noen som har løsningen?? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis d er pga. at explorer.exe har kræsja, så må du reboote. Ellers er d vel en eller annen innstilling i programmene? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis d er pga. at explorer.exe har kræsja, så må du reboote. eller avslutte prosessen i taskmanager, for så og starte prosessen på nytt. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 okay, du kan prøve et av følgende alternativer (1ern er mindre jobb, men sannsynligvis 2ern som fungerer): 1) prøve å starte programmet en gang til, noen programmer når det startes og det allerede kjøres en instans av det, vil velge å "hoppe" til dette programmet som du har "mistet". (fungerer sjelden...) 2) hvis du har windows med nt-kjerne kan du trykke ctrl+alt+del samtidig, velge "task manager" (evt bare ctrl+shift+esc for å få opp task manager) og velge siden med "processes" og avslutte det relevante programmet (trykk på filnavn, "end task"-knappen og bekreft). når du så har avsluttet denne bakgrunnsprosessen kan du prøve å starte det på nytt. - Hvis prosessen du kjører er kritisk og ikke kan avsluttes: 3) har ikke testet denne selv, men... mener å tro at hvis du trykker start -> run (win+r) og kjører "systray", så vil system tray'et ditt oppdateres og ikonene kommer tilbake. dersom noen har erfaring fra denne, vennligst kommenter under her. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Mulig jeg utga meg for å være neewbie.. Men er ikke sååå ute og kjøre. For å si det på en annen måte. Programmer som tidligere hadde et lite ikon nede i høyre hjørne ved siden av klokken - har desverre ikke lenger det ikonet der nede - selv om det fortsatt kjører i bakgrunnen. Uten dette ikonet som altså fungerer som snarvei til programmet får jeg ikke tilgang til GUI'en på programmet. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvis du synes alle svar er så håpløse, burde du kanskje forklare litt nærmere hva som er problemet ditt... De svarene som har kommet til nå, pleier jo å kurere problemet du beskriver i de tilfellene der ikoner har blitt borte som følge av at explorer.exe har kræsja. Er problemet ditt at ikonene ikke er der etter reboot heller? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 jeg må si jeg ikke skjønner hva som er problemet hvis de forslagene du er blitt gitt ikke regnes som noe svar. har du forsøkt alle tre mulighetene jeg nevnte? og det "nede til høyre" kalles "system tray" (systray) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 He he.. Hør nå her folkens.. ingen programmer har kræsja..ok? Jeg snakker heller ikke om explorer.. ok? Jeg var litt trøtt da jeg skrev den meldinga så det er nok derfor.. Altså.. For å nevnte et eksempel... Dere har vel alle sammen en gang installert et eller annet program som når minimert legger seg i systemtray!? Og eneste muligheten til å få tilgang på dette programmer og få det maksimert vil være å dobbelklikke på ikonet i systemtray. Vel.. jeg har nå to programmer som altså er minimert og skulle lagt seg i systemtray - meeen deee eeeer iiiikke deeeeeeer!!!! Det er problemet.. jeg får ikke tilgang på programmet! Det ligger i lista over prosesser som kjøres - så jeg vet det er oppe og kjører... Jeg spør da - hvor i huleste er ikonene? Er dere med nå eller? Ho ho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå