Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Død PC etter bytting av noen deler.

Anbefalte innlegg

Jeg byttet noen deler på en PC i dag (skjermkort, DVD-brenner og RAM), alt gikk fint og jeg fikk startet PC-en og installert drivere til skjermkortet. Etter en restart skulle jeg velge en annen oppløsning til skjermen, da PC-en plutselig skrur seg av (det så ikke ut som at jeg fikk endret oppløsning etter at jeg trykket på "bruk"). Når jeg nå prøver å starte maskinen så er det kun liv i maskinen i et sekund før den dør igjen. Er det noe galt med strømfosyningen? Jeg har en Corsair 520W.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha nappet ut skjermkortet, for så å prøve å starte opp da jeg.

KAN være at strømforsyningen er for liten (tviler egentlig, men jeg har ikke peil på hva nymotens system trekker av strøm).

Kan og være noe tull med rammen, men da er det merkelig at du fikk startet opp første gangen i det hele tatt...

Lenke til kommentar

PC-en kom på med begge skjermkortene (gamle og nye) nå, men jeg får ikke noe bilde på skjermen med det nye. :hmm: Kan strømforsyningen være for liten selv om PC-en kommer på? Det nye skjermkortet er forresten 4870.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Ok, jeg kom inn på PC-en og spilte en runde med Left 4 Dead for å teste. Alt virket fint og jeg skrudde PC-en av for å prøve å installere en vannblokk på den. Med vannblokken på kommer jeg inn i Windows og så restarter PC-en seg. Jeg har ikke en heldekkende blokk (har ramsinks), men skjermkortet blir vel ikke så varmt på under 1 min at den restarter seg?

EDIT: Glemte å legge inn spesifikasjoner.

HK: Asus P5W DH deluxe

CPU: Core 2 Duo E6400

RAM: 4 GB DDR2

GPU: 4870

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Jeg fikk lånt en minnepenn slik at jeg kunne prøve noen andre drivere (har ikke nett enda), og det ser ut som at det fungerer bra så langt. Jeg må bare få testet PC-en en stund til og så skal jeg si i fra hvordan det går.

EDIT: Alt har fungert fint i hele dag så da setter jeg emnet som løst :)

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...