magikern Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 prøver å legge inn mrtg for netverksmonitoring, men da jeg kommer til punktet hvor man skal skrive: cfgmaker --global 'WorkDir: /home/httpd/mrtg' --global 'Options[_]: bits,growright' --output /home/mrtg/cfg/mrtg.cfg [email protected] så kommer problemene for jeg vet ikke hva jeg skal skrive som: [email protected] hvordan kan jeg finne ut dette? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Du må kjøre eller ha en SNMP agent tror jeg på den boksen eller ruteren du skal ovevåke, er det en netopiaruter fra ngt vet jeg den kommer med det... Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Med Cisco 677 er det [email protected], evt. 2:[email protected]. For at det skal virke med den må du ha firmware 2.4.2 eller høyere. Noen av de tidligere versjonene hadde en bug. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 takk for hjelp, prøvde nå og får fortsatt feil så jeg skulle gå til broadpark.no og sjekke firmware version men nå kommer man vist ikke lenger inn på den siden hvor man kunne endre alle router tingene før. Så da må jeg altså gjøre det med telnet, finnes det noen link til en side med info om hvordan man gjør dette på en cisco 677? fikk masse sider fra ngt om dette en gang i tiden men har vist rotet det bort. fant det selv nå under en haug med annet rot. fant ut at jeg har version 2.4.5 Lenke til kommentar
magikern Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 http://magikern.sytes.net/mrtg/problem.txt der er en utskrift av det ejg får når jeg skriver kommandoen(med kommandoen på øverste linje) Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Her er de aktive linjene i min mrtg.cfg: WorkDir: /var/www/html/mrtg Options[_]: bits,growright Target[10.0.0.1_2]: 2:[email protected]: SetEnv[10.0.0.1_2]: MRTG_INT_IP="" MRTG_INT_DESCR="PPP Driver" # 4 Mbit ruler MaxBytes1[10.0.0.1_2]: 500000 MaxBytes2[10.0.0.1_2]: 80000 Title[10.0.0.1_2]: Traffic Analysis for router -- Cisco 677i PageTop[10.0.0.1_2]: <H1>Traffic Analysis for router -- Cisco677i</H1> <TABLE> <TR><TD>System:</TD> <TD>Cisco 677i</TD></TR> <TR><TD>Description:</TD><TD>wan0</TD></TR> </TABLE> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå