Tor92 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Heisann. Har veldig lenge ønsket å starte med å komponere musikk og lignende. Har spilt piano i nesten fire år nå og har laget veldig mangen sanger selv. Problemet er at jeg gjerne vil spille dem inn og skal også satse på å lage musikk til en film. Har tilgang til Cubase/Hypersonic på skolen jeg går på men vil gjerne skaffe meg egen programvare. Har vært litt inne på Steinberg sine sider, og som elev kan jeg få opptil 50% på deres programmer. Da tenker jeg selfølgelig Cubase. Har sett litt på Cubase Essentials 4 og dette virker rimelig på pris med studentrabatt. Fungerer dette bra? Når jeg tenker på komponeringen så blir det helst enkle pianosanger med en typiske orkester instrumenter. Hva bør jeg så kjøpe om jeg vil ta opp midi i fin pianolyd men også senere ta opp forskjellige orkester instrumenter. Har sett litt på Halion men dette er litt i det dyreste laget. Er det noe annet som kan brukes og hvilke programmer bør jeg eventuelt se nærmere på? Endret 10. august 2009 av Tor92 Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg vil anbefale deg å kjøpe et lydkort hvor Cubase LE bl. a. er inkludert. Lenke til kommentar
AsapZulu Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hvis du kjøper Cubase 5 med studentrabatt får du med en prøveversjon av halion symphonic orchestra 16kbs, som du kan oppgradere til fullversjon for rundt 700kr. HSO er etter min mening en av de beste orkester-softsynthene. Du har med alt av blås, stryk og orkesterperkusjon. Du får desverre ikke piano med i denne pakken men du kan kjøpe Halion Player for ca 1000kr. Da får du med alle lydene som følger med halion, bare med mindre redigeringsmuligheter. Dvs. Cubase 5, Halion Symphonic Orchestra og Halion Player for knappe 4000 kr. Du må jo kjøpe lydkort i tillegg. Du ka få et ok lydkort til rundt 2000kr. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 ser på procom at de selger cubase 4 essentials, vet ikke om det er skrivefeil. Men den siste store updaten til cubase 4 inneholder et ganske ok piano-samplesett, til å bruke med halion. Jeg har 4 studio, og de lydene jeg nå har tilgjengelig er veldig ok. Men er vel kanskje lurt å kjøpe 5ern nå som den har kommet. Lenke til kommentar
AsapZulu Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 alt av lyder som følger med 4ern følger med 5ern. i tillegg til fler. Du har også et forbedret/forenklet noteprogram i 5ern, som går hånd i hånd med halion og halion symphonic orchestra. Det er en liten investering, men jeg er storfornøyd både med cubase 5 og hso. =) Lenke til kommentar
Aslebassist Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Cubase essentials 4 fungerer helt ok. Det gjør sin jobb. Jeg er sikker på at du finner de lydene du er ute etter på HALionOne settet som følger med. Men det spørs jo selvfølgelig hva du skal gjøre da, er det bare piano soloer du skal spille inn, eller er det større verk der du bruker mange elementer? Jeg bruker da Line 6 UX2 og det fungerer helt ok det og. Men det finnes utrolig mange lydkort der ute, så det er bare å kikke! Endret 11. august 2009 av Aslebassist Lenke til kommentar
fgr Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 tv electronics konnekt 6 er et eksternt firewire lydkort, cubase følger med. koster 2000spenn. veldig bra, lite/0 lag. jeg bruker ikke cubase selv, men ableton live som er veldig digg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå