Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En litt kjip situasjon, hvordan endre livet i positiv retning?

Gjest Guest_oppgitt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_oppgitt_*

Jeg er 18 år gammel og har ikke vært sammen med en jente siden barneskolen, noe jeg ikke ser på som noe særlig til forhold. Problemet er ikke at jeg ikke har interesse for jenter, men at jeg har dårlig selvtillit. På barneskolen ble jeg dessverre mobbet for at jeg liksom hadde stort hode, og dette førte igjen til at jeg alltid føler at folk baksnakker meg, og at ingen liker meg. Derfor tør jeg ikke nærme meg jenter jeg ikke kjenner godt fra før. Det er ufattelig trøttende, da jeg er veldig glad i jenter, og kunne tenke meg å finne en å være sammen med. Men så lenge selvtilliten ødelegger, blir det ikke noe av.

Om under 2 uker reiser jeg i militæret, og håper at jeg her får følelsen av aksept og innpass, og at jeg får følelsen av å starte med blanke ark. Men det vil tiden vise. Det er skikkelig surt at det skal være slik.

Noen som har noen tips til hvordan jeg selv kan prøve å endre livet mitt i positiv retning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første:

Barn er grusomme.

En annen detalj er det faktum at når man er ung, så vokser kroppen litt her og der, er helt normalt.

Nå som du kommer inn i militæret, så kommer du til å merke at alle er like. Det er sånn det er når man blir voksen..

Men lite tips, prøv å være litt aktiv før du stikker inn i militæret, ellers blir det sjokkstart :p

Confidence booster: Tren.

Trening medfører økt konsentrasjon, samt at du får litt muskler, og dette vil medføre at du da igjen får litt oppmerksomhet fra jenter, og vips føler du deg bedre og bedre med deg selv.

Trening hjelper mot det meste :)

Lenke til kommentar

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Det første du skal begynne med er å overbevise deg selv om at ingen ting av det du har fått høre gjennom skolegangen stemmer. Det er desverre sånn at barn er grusomme, og det er alltid en eller to som får tynet for at de andre skal tøffe seg.

Du må klare å snu tankegangen din til det positive. For hver gang du tar deg selv i å tenke negativt om deg selv, må du snu det til noe positivt. Det er en møysommelig prosess, men jeg kan skrive under på at det funker. :)

Send meg en PM så kan du få noen litt mer konkrete tips.

Ellers så kommer du nok til å ha godt av militæret. Du får et helt nytt syn på kameratskap og samhold, og ikke minst får du gått igjennom ting du aldri trudde du kom til å klare, noe som bygger selvtillitt til tusen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...