Wooho Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Halloen godfolket:) Jeg har et spørsmål. Jeg har leid før privat, der huset eg bodde i bestod av 2 leiligheter i 1 etasje mens huseieren bor i 2 etasje. Begge leilighetene har hver sin måler som igjen er koblet til hovedmåleren i 2 etasje. Jeg har fra dag en betalt strøm i henhold til reglene (forbruk, + mva + nettleie) så regnestykket ble slik: Strømpris + 25% MVA + nettleie + forbruk. Men så en dag da jeg kom hjem var strømmen av det elektrikse dødt. Det vsite seg at hele huset ikke hadde strøm. Etter frem og tilbake så viste det seg at leilighet nr 2 hadde litt vell mye skurdd på av det elektriske noe som resulterte i at sikringene hoppet ut. Så fra den dagen sluttet jeg å betale for nettleie. Min tankegang var at hvorfor skulle eg betale for nettleie når dette går på en og samme kabel som ble levert til et og samme hus. Ergo det holdt med 1 og ikke 3 innbetalingen av nettleie prisen. Var dette riktig tankegang av meg? Slik vi gjorde opp da vi skulle ordne med tilbakebetaling av depositumet var at det ble trukket noe fra det for de utestående månedene der netleien ikke ble betalt. Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hvis du har ditt eget abonnement så skal du betale egen nettleie, nettleien består av et fast beløp(størrelsen kommer ann på hvor i landet du bor) + en sum pr kWh du bruker. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Nettleien er utifra forbruk. typisk 25-30øre/kWh. Så den er en variable utgift som følger strømforbruket ditt. Jeg leier ut selv, og der fikk leieboer lov til å velge om han ville skaffe eget abonement selv, eller om han ville betale strøm/nettleie utifra forbruket. Endte opp med en egen seriemåler "bak" mitt sikringsskap, så når jeg får strømregningen tar jeg totalt beløpet og deler på forbruket, da får jeg "totalprisen" pr kWh, og så deler jeg dette mellom meg og leieboer utifra forbruket. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Ok tusen takk for svaret folkens:) Jeg hadde ikke eget abonoment, men regnet forbruket selv, ved å sjekke målestanden hver måned for så å finne den variable prisen per kw på www.lyse.no Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tråden omhandler ikke forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Juss, eventuelle reaksjoner på modereringen gjøres på pm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå