Gå til innhold

Kjøpte ny HD tv, Xbox 360 uten hdmi utgang!

Ivantacus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel omtrent det samme, bare at du slipper 3 store plugger baki TV'n. Jeg er også strålende fornøyd med 1080p på component.

Men fytte rakkern så jævlig det så ut før jeg fant ut av oppløsninga på xboxen. Farger som blødde inn i hverandre, tekst var nesten uleselig "skurrete".

Og dvd-spilleren i xbox gjør ingenting med bildeformat på DVD'r (720x546), så DVD vil se ut som en dårlig komprimert AVI-fil på HD-tv'n. Da må du ha en dedikert DVD eller blu-ray spiller som oppskalerer selv.

Kan tenke meg at xboxen defaults 480p ikke er spessielt tilfredsillende ;)

Og Hva dvd angår; kjøpte meg en Media Spiller(Avi, Mkv). Sammen med en ekstern HDD blir det perfekt. Bare å oppgradere høytalerne nå, de innebygde på LG 47LH4000 er greie nok de, men savner en skikkelig bass og ren, klar lyd.

Så blir det å kjøpe xbox 360 spill for 100-200kr på play.com, anbefales!!

Lenke til kommentar
Du er klar over at 360 kan spille xvid, ikke sant?

Ikke det jeg vet. For å spille Divx/Xvid må man bruke Media Center, som konvertere filene til leselig dvd. Det jeg har nå er en boks som støtter .avi filene uten å måtte konvertere til dvd. Den støtter også blu-ray filer(.mkv) så alt i alt er jeg grisefornøyd. ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
Du trenger å finne xvid-fila på nettverket eller på en minnepinne og vips så ser du filmen. Når det er sagt så er både 360 og PS3 ganske sjabby som mediasenter og jeg sverger heller til min PopcornHour.

Er Popcornhour en lignende media spiller?

Edit: Jeg bruker WESTERN DIGITAL WD TV HD Media Spiller.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
Du trenger å finne xvid-fila på nettverket eller på en minnepinne og vips så ser du filmen. Når det er sagt så er både 360 og PS3 ganske sjabby som mediasenter og jeg sverger heller til min PopcornHour.

Er Popcornhour en lignende media spiller?

Edit: Jeg bruker WESTERN DIGITAL WD TV HD Media Spiller.

PCH er en dedikert media-spiller som tar alt fra flv-filer til mkv i 1080p med full TrueHD surround. Koster ca 1500,-

Lenke til kommentar
Du er klar over at 360 kan spille xvid, ikke sant?

Ikke det jeg vet. For å spille Divx/Xvid må man bruke Media Center, som konvertere filene til leselig dvd. Det jeg har nå er en boks som støtter .avi filene uten å måtte konvertere til dvd. Den støtter også blu-ray filer(.mkv) så alt i alt er jeg grisefornøyd. ;)

Det er flere år siden Xboxen fikk innebygd divx/xvid støtte.

Uansett, med upnp programvare (feks. Tversity) streamer man alle typer filmer direkte til xboxen fra mediaserveren. Forsøker man å spille av en filtype xboxen ikke støtter direkte (feks. .mkv), blir filen transcoda (dvs. konverter automatisk mens man spiller filen).

WD mediaspilleren er forresten (ihverfall for meg) fullstendig ubrukelig, iom. at den ikke har nettverksstøtte.

Lenke til kommentar
Og dvd-spilleren i xbox gjør ingenting med bildeformat på DVD'r (720x546), så DVD vil se ut som en dårlig komprimert AVI-fil på HD-tv'n. Da må du ha en dedikert DVD eller blu-ray spiller som oppskalerer selv.

360'n oppskalerer jo...

Ser klart forskjell på en DVD spiller tilkoblet med SCART og 360'n tilkoblet med HDMI.

Dvs. at TV'en ikke tar seg av oppskaleringen.

På 360n så er den menyen (play, pause, subtitles etc) blurry når man spiller av materiale som ikke oppskaleres. Med DVD er den sylskarp ;)

Endret av timb
Lenke til kommentar

Da har du annet utstyr enn meg (eller en nyere 360), for når jeg så DVD'r på 40" eren så det ut som .avi filer i lav bitrate. Pixler svære som knyttnever og masse grums og uro rundt på bildet hele tiden.

Nå som jeg kjører DVD rett fra BD-spillern via HDMI er det sylskarpt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...