edge Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Heisann, Er ute etter en lett laptop til skolebruk o.l., som samtidig bør være over snittet kraftig mtp spill, multitasking og at den skal holde en stund. Blir riktignok ikke noe hardgaming, kun ting som BF2 og CS:S. Selv synes jeg Asus U80V så grei ut. Ok dedikert graffikk(4570), godt med minne og harddisk. eneste som plager meg med den er CPUen, kunne tenkt meg noen hakk raskere(P8600 f.eks). Likte størrelsen og vekta på den, så det irriterer meg litt, men la gå. Noen som vet om noen bra alternativer med ok grafikkløsning til ca samme pris(<8k hvertfall..) Takker og bukker Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) hm. Hva med Multicom Xishan M740? Denne 14" kan konfigureres til å ha en kraftig prosessor. Hvis du kunne klart deg med 15" så kan du jo se på Dell Inspiron 15 og de andre Multicom maskinene. Fikk konfigurert begge for rundt 7000kr med p8600 prosessor og 4 gb ram. Eller kan du gjøre et slik søk på prisguide, og nederst under Treff i nettbutikkenes prislister kan du se hvilke bærbar med P8600 er billigst. Sånn kan du søke etter andre komponenter også Fordelen er at du søker gjennom alle nettbutikkers prislister (forhåpentligvis) Søket billigste var 14" Hp Compaq 6530b, men jeg tror den har litt dårlige testresultater, sjekk iallefall testene. Si ifra hva du går for, jeg vurderer også en liknende bærbar for tiden. Håper det hjalp. Endret 9. august 2009 av khan2k Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 multicom maskinen har et svært svakt skjermkort da. Etter min mening er en core 2 duo 2GHz eller mer nok for det aller meste. Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 hva med byggekvaliteten til maskinene? Kan man ikke velge en bra grafikkort? Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Trekker opp denne. Tenker å kjøpe Lenovo G550(T6500), og i den sammenheng lurer jeg på om noen har erfaringer med en slik? Byggekvalitet osv? Lurer og på om noen kan anbefale en sekk som er god for ryggen, med litt plass til noen bøker i tillegg..? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå