Gjest treng-hjelp Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg er en 14 år gutt, jeg har helt utrolig dårlig selvrepsekt, kan så og si jeg har ikke respekt over meg selv. Jeg kommer over folk som kaller meg hva de vil, slår meg, sparker meg uten at jeg bryr jeg. Til og med gutter som er 12-13 år slår meg og øpper med meg. Jeg er ikke noen pingle, jeg er faktisk den sterkeste i klassen, går på styrketrening 3 ganger i uken og løfter min egenkroppsvekts og mye mer i de forskjellige baseøvelsene. Innerst inne har jeg bare lyst å mure til de som plager meg, har blitt mobbet i 2 år nå uten å gjøre noe, uten å si noe, uten å gjøre noe som helst. Folk kan komme bort til meg, slå meg og jeg sier forsvinn, og de fortsetter. Det slutter oftest med at de blir lei, eller at jeg går vekk. Det har skjedd noen ganger at jeg har blitt forbanna, har faktisk knokka hånda på en gutt i klassen, med et spark. Så hvordan kan jeg få mer selvrespekt? Når folk kaller meg noe stygt, så kan jeg gå bort til de face-to-face og gjøre de livredde. Lenke til kommentar
Gjest treng-hjelp Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Glemte å nevne noe; Når folk kommer til meg, og skal "banke meg" så får jeg ganske rar følelse i kroppen, akkuratt som jeg er livredd. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Annmeld de som slår og sparker deg Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg er en 14 år gutt, jeg har helt utrolig dårlig selvrepsekt, kan så og si jeg har ikke respekt over meg selv. Jeg kommer over folk som kaller meg hva de vil, slår meg, sparker meg uten at jeg bryr jeg. Til og med gutter som er 12-13 år slår meg og øpper med meg. Jeg er ikke noen pingle, jeg er faktisk den sterkeste i klassen, går på styrketrening 3 ganger i uken og løfter min egenkroppsvekts og mye mer i de forskjellige baseøvelsene. Innerst inne har jeg bare lyst å mure til de som plager meg, har blitt mobbet i 2 år nå uten å gjøre noe, uten å si noe, uten å gjøre noe som helst. Folk kan komme bort til meg, slå meg og jeg sier forsvinn, og de fortsetter. Det slutter oftest med at de blir lei, eller at jeg går vekk. Det har skjedd noen ganger at jeg har blitt forbanna, har faktisk knokka hånda på en gutt i klassen, med et spark. Så hvordan kan jeg få mer selvrespekt? Når folk kaller meg noe stygt, så kan jeg gå bort til de face-to-face og gjøre de livredde. Der har du jo svaret ditt! Gir de seg ikke kan du gi dem en omgang! Fortsetter du slik du gjør nå blir det bare verre og verre. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Glemte å nevne noe; Når folk kommer til meg, og skal "banke meg" så får jeg ganske rar følelse i kroppen, akkuratt som jeg er livredd. Det er nok adrenalinet som gjør deg klar til kamp samt litt ren redsel som er naturlig edit: Kan forsåvidt si at fysisk vold fra andre elever er noe du burde si ifra til evt. noen voksne om. En politianmeldelse hadde jo også vært på sin plass. Endret 9. august 2009 av Mr.Graves Lenke til kommentar
Gjest treng-hjelp Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Problemmet er at jeg ikke tør å slå til noen, det er som armen sier ja og hjernen sier nei. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det viser jo forsåvidt at du greier å kontrollere deg selv under stress, noe som er en god egenskap. Mener fremdeles at du burde si ifra til noen voksne om det. Og om du mener de blir redde når du går ansikt til ansikt mot dem så kan du jo gjøre det og si at du ikke tolererer med av dritten dems en gang for alle. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tro meg, om du bli skikkelig sinna på de er det ikke mye som stopper deg. Lenke til kommentar
Gjest treng-hjelp Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Folk har aldri turt å slå meg alene, de er oftest i gjenger. Eks: Jeg kom inn i et klasserom, kjente en god del stykker og var venn med en god del der. Og plutselig sier en fyr at jeg skal stikke, jeg nekter. Og der står jeg face-to-face med den fyren, han er ikke noe sterk, har knust ham i håndbak. Og plutselig puncher han til et slag midt i brystet, eller akkuratt som et dytt. Og jeg gir meg. Kan så si at det er aldri to stykker som går imot meg, ofte bare folk som ser på og en som går imot meg. Lenke til kommentar
Gjest treng-hjelp Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Når folk kaller meg noe stygt, så kan jeg gå bort til de face-to-face og gjøre de livredde. Jeg mener, jeg har lyst å gjøre dem livredde. Vet da ikke om de blir redde eller hva. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Igjen, ta kontakt med voksne. Men du kunne vel igrunn begynnt på en kampsport for å lære noen morsomme forsvars-triks neste gang de hadde gått på deg (?) Oppfordrer ikke til vold, men om det ikke er noe du provoserer til så er det jo bare bra for deg. Lenke til kommentar
Gjest treng-hjelp Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Har gått på teakwondo i et år, men har bare lært noen par simple spark. Det hele begynte i barneskolen, 6 klasse tror jeg. Jeg ble mobbet, det varte ut hele barneskolen, ble mobbet av folk som gikk i lavere klasse og eldre folk. Så begynte jeg på sandgotna, de første mnd var som heaven, ingen kjente meg og jeg fikk fort venner. Men så tok det brått slutt og jeg ble mobbet igjen, ikke av de samme men av eldre folk, 9- 10 klassinger og noen 8. Så bytte jeg skole, og der kjente heller ingen meg, og fikk fort venner og ingen mobbet meg. Hang da ganske mye med jentente, og tror nok at guttene misliket meg. Så begynte mobbingen igjen. Og nå skal jeg begynne i 9, og prøver å få en ny start. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Respekter du ikke deg selv, respekterer ikke de deg. Bare si til deg selv at du er bra på den måten du er, og at alle andre bare kan dra til helvete om de mener noe annet. Nå er jeg egentlig ikke for fysisk vold, men det virker som om voksne(lærere, foreldre etc) ikke tar sånne ting helt på alvor(egne erfariner som tilsier dette). Hvis noen kommer bort til deg og begynner å yppe så dytter du bare til dem og viser at her er det ikke noe å hente. Jeg prøvde på dette, men jeg var uheldigvis den svakeste i klassen omtrent, så det funka dårlig, men for deg burde det funke ganske bra. Vis dem at de ikke bare kan dytte deg rundt, stå opp for deg selv, både verbalt å fysisk. sånne mobbere er det greit å slå. Makan til idiotiske drittsekker! Endret 9. august 2009 av Hans-o Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Slår folk deg så slår du igjen... Enkelt.. Men ikke slå i tryne eller noe sånt.. Finn vonde plasser å slå, f.eks i skulderen hvor hele armen låser seg. Ei skikklig lårhøne me kneet eller ett hard slag i bicepsen... Vis at du ikke er der forr å bli tråkket på... Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Selv om det er vanskelig, så prøv å vinkle saken fra en annen side. Tenk på mobberne som de egentlige offrene. De er usikre på seg selv, og er muligens også blitt mobbet. Det kan oppfattes arrogant og uvitende av meg å si at du bør heve deg over det, men prøv. Det har hjulpet meg flere ganger. Situasjonen som trådstarter her beskriver et en av historiene som gjør vondt og lese. Historier om folk som tilsynelatende ikke har gjort andre noe fortred, blir hakkeoffer. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det som funker best for meg for å forhindre mobbing er å ha en holdning mot potensielle mobbere at jeg er bedre enn de. Når de prøver seg tar jeg igjen. Lenke til kommentar
Gutt1994 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) hehe. Her er det en del gode ting du kan gjøre, jeg er selv stor og må telle til 10 litt oftere en andre. Men du må vise at du er ikke till å kødde med. Youtube, se etter punkter som er vonde, klemme tommelen rundt håndledde, oppå hånda. med mindre begge bruker sko kan du trykke storetåa hard mellom han sin store tå og den ved siden av, da gir de seg fort.. Det inni deg er nok adrenalin, har sitti å rista i timen etter 1v2 eller 1v1 random fights som pluttselig kommer. men andrenalin er helt naturlig... Angrep er beste forsvar er det mange som mener Endret 10. august 2009 av Gutt1994 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Tja, i dyreriket er det de sterkeste som dominerer. Mennesker er da et dyr? Vi har hvertfall alle kjennetegn for et dyr. Noen ganger nytter det rett og slett ikke å være snill Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Litt generelt: Ikke la det folk sier gå inn på deg. Bli mer passiv og avslappet, og si ja til muligheter uten å stresse over dem. Se på folk som noen du tar deg tid til, ikke motsatt. Og hvis noen ikke liker deg - hvem bryr seg? La være å lik dem tilbake. Det er jo ingen andres enn deres tap. Du burde kun ta meningene til dem du liker og respekterer til deg. Det er de som er viktige å bry seg om, ikke de andre. Fysisk selvtillitt & Psykisk Velvære: Hvis det er noe som du er ufornøyd med ved deg selv, tenk på hvor mye værre det kunne vært. Se på folk rundt deg som sliter med noe og tenk på hvor heldig du er som slipper det. Om noe ikke synes på utsiden, så kan man ha mange problemer på innsiden som ikke trenger å synes for alle andre. Uansett hva som er galt med en, så er det alltid flere i verden som har det akkurat likt eller værre. Du kan som sagt bli mer trygg på deg selv ved å være sikker på at du kan stå opp for deg selv - fysisk og psykisk. Slenger med et bilde over steder som er mindre behagelige å motta et solid spark/slag i. Bare å vite det kan gi deg litt mer trygghet, uten at du eventuelt trenger å bruke det i en ekte kamp. Kunne forsåvidt lagt ved at i halsen & øynene er det ganske vondt å bli slått/prikket i, men det kan fort medføre litt mer alvorlige konsekvenser og derfor bør du holde deg unna dem - sett at det ikke handler om liv og død. Håper det hjalp litt ihvertfall Endret 10. august 2009 av Mr.Graves Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå