Lenne Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei. Jeg har hatt konstant hodepine i det siste. Eller, veldig mye i sommer generelt. Dette pleier å skje når været er skiftende. Gjerne når uvær er i sikte. Har prøvd å ta paracet, men det funker aldri. Ufattelig plagsomt! Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre med det her? Det påvirker meg veldig. Mister all konsentrasjon og får mindre krefter til overs. ps: Ja, jeg drikker nok vann. Takker for svar! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 A skjenner ei som sliter med dette når det blir / er på vei til og bli vær endring. Kjenner det på hele kroppen og sikkert hodepine også. Husker ikek helt hva ho gjør. Men ville det hjulpet litt med akupunktur, kan noen si noe om d? :O Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Å få hodepine ved værforandringer, e.g. endringer i lufttrykket, er et kjent fenomen. Jeg skal ikke gå nærmere inn på årsakene. Imidlertid er det ikke noe man skal slå seg til ro med - at det bare er slik det er. Hodepine generelt finnes det et opphav av årsaker til, alt fra stress til mer alvorlige patologiske årsaker. Uansett må det en utredning av årsakene. Denne får du hos lege. Derfor bør du kontake legen din med ditt problem. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 kanskje du trenger briller? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tørt inneklima ? radongass ? migrene ? Allergi ? Svevestøv fra nærliggende trafikk? Vært borti tungmetaller? Er utrolig mange grunner til hodepine . hvertfall den som er konstant Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hei. Jeg har hatt konstant hodepine i det siste. Eller, veldig mye i sommer generelt. Dette pleier å skje når været er skiftende. Gjerne når uvær er i sikte. Har prøvd å ta paracet, men det funker aldri. Ufattelig plagsomt! Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre med det her? Det påvirker meg veldig. Mister all konsentrasjon og får mindre krefter til overs. ps: Ja, jeg drikker nok vann. Takker for svar! Hei. Det kan hende at du beskriver noe som kalles for weather depended headache, som er godt kjent i "migrene" verden. Ber om en hevisning til en nevrologisk spes fra fastlegen. Lykketil. Vaio Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har testet synet mitt. Jeg kan, for mitt eget beste, bruke lesebriller av og til, men annet enn det er synet mitt ganske bra. Vaio: Ja, og søsteren min fortalte meg at hun pleide å ha mye migrene. Kanskje jeg er litt arvelig belastet? Skal følge rådet og bestille meg en time snarest! Takk for råd og tips, alle sammen! Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Dobbeltpost, men jeg vil bare oppdatere litt. Jeg har nå fått imigran i pilleform av legen. Har lest litt og prøvd å skaffe litt kunnskap, og oppdaget at jeg kjenner igjen forskjellige symptomer på tre ulike migrenetyper. Denne såkalte klasehodepinen/Cluster er den jeg opplever som verst. Syns egentlig ting bare blir verre og verre, og problemet mitt har vært å forklare hva jeg opplever fordi det er så mange forskjellige ting. En dag kan jeg være kvalm, ha pulserende hodepine, bli verre av lys osv, mens en annen dag kan jeg oppleve svak hodepine som forvarsel for klasehodepine. Hvem bør jeg prate med for å få rettigheter angående skole og fravær? Og hvis dere har tips om andre ting er det bare å skrive her eller sende PM. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dobbeltpost, men jeg vil bare oppdatere litt. Jeg har nå fått imigran i pilleform av legen. Har lest litt og prøvd å skaffe litt kunnskap, og oppdaget at jeg kjenner igjen forskjellige symptomer på tre ulike migrenetyper. Denne såkalte klasehodepinen/Cluster er den jeg opplever som verst. Syns egentlig ting bare blir verre og verre, og problemet mitt har vært å forklare hva jeg opplever fordi det er så mange forskjellige ting. En dag kan jeg være kvalm, ha pulserende hodepine, bli verre av lys osv, mens en annen dag kan jeg oppleve svak hodepine som forvarsel for klasehodepine. Hvem bør jeg prate med for å få rettigheter angående skole og fravær? Og hvis dere har tips om andre ting er det bare å skrive her eller sende PM. Hei. De kan få en legeeklæring for det. Vaio Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Om du er jente så kan skifting av p pillemerke eller gå over på noe annet hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå