Dragonlove Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Kan jeg kjøpe en PS3 og hive ut Popcorn Hour maskinen og Dvd spilleren? Kan man spille filmer fra Hd'en til PS3 og støtter den Matroska og/eller undertekster? Og i såfall srt eller sub? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Har du en PC? Har du Windows Media Player? Hvis du har begge delene så skaff K-Lite codec (full versjonen - gratis) og legg til alt av codeks (ikke av spillere) så legger du til de riktige mappene (de du har filmene i + musikk) så deler du de. dermed finner du de på ps3-en. Har gjort det selv^^ Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Har du en PC? Har du Windows Media Player?Hvis du har begge delene så skaff K-Lite codec (full versjonen - gratis) og legg til alt av codeks (ikke av spillere) så legger du til de riktige mappene (de du har filmene i + musikk) så deler du de. dermed finner du de på ps3-en. Har gjort det selv^^ Har flere pc'er, i tilegg har jeg en HP mediasmart server med 4TB lagringsplass, men er det ikke mulig å legge filmer å sånn på hdd'en i PS3? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Litt usikker der :S Men jeg vet at du kan ha en fat 32 ekstern HDD som det er filmer på som du tilkobler via USB Lenke til kommentar
Walts Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 kan fint legge inn filmer på disken, men er generelt dårlig med codek støtte på ps3 så derfor bedre å streame fra pc om du ikke skal sitte å konvertere alt før du legger det på ps3en Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg vil si at å installere serverprogramvaren «PS3 Media Server» er en bedre løsning enn å bruke Windows Media Player. Og ja, du bør nok basere deg på å streame fra PC via nettverk. Fungerer flott med HD-materiale, men du bør nok muligens ha Gbit-nettverk. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Har du en PC? Har du Windows Media Player?Hvis du har begge delene så skaff K-Lite codec (full versjonen - gratis) og legg til alt av codeks (ikke av spillere) så legger du til de riktige mappene (de du har filmene i + musikk) så deler du de. dermed finner du de på ps3-en. Har gjort det selv^^ Har flere pc'er, i tilegg har jeg en HP mediasmart server med 4TB lagringsplass, men er det ikke mulig å legge filmer å sånn på hdd'en i PS3? 1. Du kan legge filer innpå ps3en og spille av, IKKE .mkv, mkv må konverteres til .vob ved hjelp av softwaren mkv2vob 2. Jeg anbefaler streaming via Ps3mediaserver som flere andre, da STØTTES .mkv filer og du får i tillegg velge undertekster til dem . Programmet krever kraftig hardware for streaming av hdfilmer, stasjonær dual/quadcore 2,4ghz+ er good, krever også kablet nettverk. 3. Ikke stream via Windows Media player, det kan ikke måle seg med Ps3 mediaserver. Oppsummering; om du har en kraftig pc, kast dvdspilleren og popcorn maskinen ut vinduet og installer ps3mediaserver Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Kan vel kopiere fra mediaserver til ps3 så converter den automatisk Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) joda helt sant.. dersom du kopierer x264 filer til ps3en ved hjelp av ps3mediaserver så konverterer den filen i en helsikens fart, fantastisk bra program Endret 9. august 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ps3 har ikke støtte for undertekster, men det kommer nok etter hvert. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ps3 har ikke støtte for undertekster, men det kommer nok etter hvert. Joda, PS3 har støtte for undertekster via PS3 Media server, så på en film her om dagen, underteksten fungerte helt utmerket, er mulig man kan endre innstillingen, men hvis subtitles filen har det samme navnet som video filen oppdager PS3 Media server det automatisk, og streamer tekst og video. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Høres bra ut, jeg har både Gigabit nettverk å kraftig maskin, 4 kjerne 3Ghz med 8Gb ram. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 husk: om en laster x264 er ikke subtitles i en egen fil, da er alle subtitles filene integrert i filen. For å skru dem på må man gå inn på ps3 mediaserver i XMB og velge #--Transcode--# mappa som ligger med filmen, da kan man velge hvilke subtitles en vil aktivere. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 jeg bruker også ps3 media server. funker knall det Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Ps3 har ikke støtte for undertekster, men det kommer nok etter hvert. Joda, den støtter teksting i ekte DivX encodede filmer. AVIAddXsubs er et bra program for konvertering av de litt mer vanlige sub-formatene til noe som PS3 takler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå