magle Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 hei, lurte på om jeg skulle lage en plass for kab vifta mi i toppen av kabinettet, samtidig som jeg har en bak som suger ut. (topp:inn, bak:ut) nå har jeg vifta(enermax 8ox80) i front, men det blir praktisk talt tett når frontdekselet kommer på, så den blåser vel ikke akkurat "frisk" luft det jeg tenkte på blir vel noe i denne duren: .......(V )........ l < l l > l l < l (V)= vifte (enermax x2) (V)<<<< > l l l l l l.................l noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
magle Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 .......(V)..... l,,,,,,<<<,,,,l l,,,,,,<<<,,,,l l,,,,,,>>>,,,,l (V)<<<<<<<,,,,l l,,,,,,,,,,,,,l l.............l (V)=vifte, <=viftestrøm bildet blei jo hel ødelagt jo, håper dette blir bedre:-) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Skulle tro du var mest tjent med å snu litt på flisa... Varme stiger som kjent oppover, så jeg vil tro at det var bedre utnytte denne effekten, og dermed få ut lufta oppe, (der det er varmest) og ta inn kald luft nede. Da slipper du å dra den varme lufta hele veien gjennom kab, og varmen i seg selv vil hjelpe på sirkulasjonen. (Det er nok en grunn til at PSU ligger øverst i kab) Jeg kommer trolig til å montere en 80mm papst for å dra inn luft nede, og rette luftstrømmen rett på GPU. Blir trolig å montere termometer og rheostat i front. _________________ Aopen HQ45 (midi) Aopen AK77ProA XP 1800 CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz) Apacer DDR 256Mb Samsung 60Gb Samsung RW MSI GF2MX400(64mb) [ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-24 17:27 ] Lenke til kommentar
magle Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 vil det si at det er bedre å ha en utblåsningsvifte på toppen av kab, istedenfor bak? hvis den er bak, trekker den vel også en god del av prossessor og? vil en vifte få nok frisk luft hvis det er 0 hull foran på frontdekselet, og alt er bortimot tett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå