Gå til innhold

Erfaring med 52" fra Sharp?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått et rimelig greit tilbud om å kjøpe denne 52" Sharp til sinnsyke 11 lapper. Akkurat nå står det litt mellom den Sharpen, og en 50PS6000 fra LG som jeg kunne få til 9500. Jeg tror jeg kanskje vil angre på å ikke legge ut disse 1500 kr extra for sharpen, selvom nettprisen er dyr selger butikken dog den til 13000 kr denne uka.

Men det jeg stusser mest på er egentlig responstiden som er på 6ms, det er vell ganske mye? Erfaringer? Sharpen er rimlig stygg i forhold til LGen da utseendemessig :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal du bruke den til?

Satte nettopp opp 50PS6000 på jobb, overraskende godt bilde. Uten tvil beste panoreringen jeg noen gang har sett på en plasma. Fargene er overraskende korrekte og sortnivået er godt.

Skal brukes til både film, kobling til PC og PS3 :) LCD er sånn sett en fordel i spill, men dog ikke i filmer.. jeg har vært og sett på begge, og de stod ved siden av hverandre, og begge hadde veldig gode bilder, synes nesten sharpen var bedre men dog fordi LCD er mye lysere enn plasma. det jeg også lurer mer på er om jeg vil merke den responstiden, som jeg ikke så tegn til i butikken, og om dette er en god pris på en god tv(?). Synes bare 6ms hørtes mye ut, i tillegg har den bare 50hz(sharpen).

11 lapper er jo litt for en TV, da jeg i utgangspunket planla en til rundt 7-9k :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Sharpen er helt ok. Stor og billig. Bildet er nokså blasst og 50hz kan være noe surt (hvis du er glad i sport eller "raske-filmer"). Etter hva jeg har sett så det nokså mye støy, men så har jeg bare testet den på 10-15m lange analoge signaler. 6ms er forsåvidt lite merkbart, inputlaggen er jeg usikker på.

Okei, for med støy tenker du på TV-sendinger ikke sant? Isåfall kommer denne til å bli brukt 90% til konsoll og PC/film, derfor er TVsendingene faktisk noe av det minst viktigste, men såklart hadde vært greit med gode der og :) Ikke noe poeng å se filmer på TV når det finnes full HD filmer :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja, vi har den bare koblet opp med analoge signaler og har bare NRK. Mao, nærmest så dårlig man kan få det til.

Har sett 46"-en koblet til diverse hd-kilder (digital dekoder med 10m lange komponentkabler og BD-spiller) og den ser veldig bra ut. Den er også noe blass, men jeg hadde ikke hatt problemer med å kjøpe den. Ser nokså bra ut med BD, men (som sagt) fremdeles noe blass. Kan nok justere kontrasten og lysstyrken for å få det bedre, men kan være lurt å teste diverse innstillinger i butikk først.

Forferdelig fjernkontroll på Sharpene så skaff deg Harmony e.l. hvis du går for tv-en :p

Lenke til kommentar
Ja, vi har den bare koblet opp med analoge signaler og har bare NRK. Mao, nærmest så dårlig man kan få det til.

Har sett 46"-en koblet til diverse hd-kilder (digital dekoder med 10m lange komponentkabler og BD-spiller) og den ser veldig bra ut. Den er også noe blass, men jeg hadde ikke hatt problemer med å kjøpe den. Ser nokså bra ut med BD, men (som sagt) fremdeles noe blass. Kan nok justere kontrasten og lysstyrken for å få det bedre, men kan være lurt å teste diverse innstillinger i butikk først.

Forferdelig fjernkontroll på Sharpene så skaff deg Harmony e.l. hvis du går for tv-en :p

Okei, tror jeg kan overleve at TV-sendingene er litt dårlig. Fjernkontroll er null stress å fikse :p Men takk for svar, da får jeg se om jeg gidder å punge ut så mye :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...