Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forbruk 1.8 Transit Connect?


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Lurer på om noen her inne har erfaringer med forbruket på en 1.8 liter diesel som sitter i Ford Transit Connect (2002-opp)over? Er nemlig på utkikk etter en bil som ikke er alt for lav, har god plass og er veldig gjerrig på drivstoff. Fant en annonse på finn der det sto 0.65 liter/mil, men dette blir alt for unøyaktig. Jeg kjører alt mellom 2-4 mil om gangen, 30000 km i året. Det er spesielt forbruket på vinteren jeg ser etter, gjerne med og uten bruk av dieselvarmer i forkant av kjøring.

Ellers tar jeg imot andre innspill av bilen, skal i veien til uka for å prøvekjøre et par stykker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tom bil? Med lass? landevei?

Mye på tomgang?

Men forbruket varierer ikke så mye på vinter vs sommer, mye tomgangskjøring tar litt, særlig hvis du lar den stå en halvtime for og bli varm om vinteren.

0.65 er vel ikke så galt hvis man snakker om småkjøring og denne motorfamilien er så gammel som jeg tror. Eller er det kommet en ny 1.8D?

Dog baserer jeg meg på mine erfaringer med Renault Kangoo 1.9 og 1.5dCI, den sistnevnte er en mye bedre motor på alle måter med unntak av at den sliter med og holde varmen når det blir skikkelig kaldt, tomgang og 20- så synker tempen raskt.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...