1915 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 er 18 år og fikk bil lappen i år. så jeg har B og M i sertifikatet. men vil ha S siden faderen har snø scooter. hva koster det for å få scooter lappen? og hvor kan jeg ta den? hva er det som inngår for å få ta den? Lenke til kommentar
Emilkake Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Er alltids noen kjøreskoler som kan tilby det, men hvor lett de er å finne kommer nok an på hvor i landet du er Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Obligatorisk: Trafikalt grunnkurs 3 timer praktiske øvelser på trinn 2 4 timer kjøring i variert terreng på trinn 3 6 timer, hvorav 2 timer er selvstendig kjøring og 4 timer er oppsummerende teori med særlig vekt på risikovurdering, naturbruk og førstehjelp i naturen Veiledningssamtale etter trinn 2 og 3. Denne vil som regel være i løpet av en ordinær kjøretime Teoriprøve (det er ikke praktisk prøve) Fordi det ikke er tillatt å bruke snøscooter ("beltemotorsykkel") i utmark, er det få steder med opplæring. Her er en liste over hva du skal vite noe om på den teoretiske prøven (pdf). Øvingskjøring kan skje på innmark dersom du har fått lov av grunneier, på brøytede private veier med liten trafikk (fremdeles hvis grunneier tillater det), i scooterløpyer og på områder med spesiell tillatelse til øvingskjøring. Dessuten er det noen offentlige veier som kan være unntatt fra det generelle forbudet. Det er lagt opp til at de fleste skal få nok praktiske ferdigheter gjennom den obligatoriske delen, slik at man ikke skal behøve privat øvingskjøring. Er du under 18 år kan du kun kjøre snøscooter som har et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,20 kW/kg. Jeg vet at ABES i Trondheim gir undervisning på kl S, det er mulig det er noe lenger syd også. Jeg tror det finnes noe i Telemark. Hvor mye det koster, vet jeg ikke. Men du må huske å legge til prisen for gode kjøreklær også. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 bor i bodø. jeg vet at i finnmarka eller noe så har de det. skal vist være lett å ta det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå