Gå til innhold

Hvordan få et program til å starte i admin-rettigheter permanent


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som guttungen bruker. Jeg har laget en konto til han der han har begrensede rettigheter. Desverre er det noen programmer som ikke fungerer uten at han åpner de i administrator mode! Det vil jo si at jeg må inn hver gang og taste passordet. Fryktelig irriterende....

 

 

 

 

Er det noen måte jeg kan sette et program til å alltid åpne seg med admin-rettigheter slik at jeg slipper å taste passordet hver gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om det funker, men høyreklikk på programmet, bla til fanen "kompitabilitet" (tror jeg) og i bunnen der skal det være en boks du kan huke av for å kjøre det som admin

Ja det var slik jeg også trodde det skulle gjøres, men når jeg haker av og trykker "ok" er det borte når jeg går inn på det igjen. Kan du skjønne hvorfor? 

Lenke til kommentar
Er det ikke bare og endre slik at han får en adminkonto da?

Er det ikke bare å gi de heroinavhengige heroin da? Er det ikke bare å gi alkoholikere alkohol da? Er det ikke bare å gi unger fyrverkeri å leke med da? Er det ikke bare å la jenungen på 14 være ute med vennene sine hele natten da? Osv osv....

 

 

 

 

 

Tilbake til emnet. Jeg testet begge deler. Trykket "bruk" først og så "OK" funket ikke det heller. Fungerer det hos deg Fred7555?

Lenke til kommentar
Jeg gjetter meg til at han ikke har rettigheter til å gjøre en slik endring. Hva om du midlertidig skur av UACen eller forhøyer kontoen til admin og gjør endringene?

Når jeg haker av "kjør som administrator" må jeg jo taste passordet på min egen konto. Trodde jeg da hadde admin-rettigheter på det programmet. Alikevel holder ikke haken seg der. 

 

 

 

 

 

Men jeg kan se om det går ann å skru av UACen. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Tilbake til emnet. Jeg testet begge deler. Trykket "bruk" først og så "OK" funket ikke det heller. Fungerer det hos deg Fred7555?

 

Funker helt fint her, men er admin jeg da, så har kanskje litt og si.

 

Men skulle jo gå siden du må taste inn passordet til din konto for å huke av.

 

Beklager, men aner ikke hvorfor det ikke går

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...