myhken Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Hei, prøver meg her i Nett-tjenester, tror det er der dette passer inn. Jeg sitter med et lite luksus problem, og trenger noen innspill. I 10 år har jeg brukt domenet myhken.com til mine hjemmesider. For to og et halvt år siden opprettet jeg subdomenet blog.myhken.com der jeg har bloggen min. Bloggen har i snitt ca 350 lesere hver dag. For et par uker siden kjøpte jeg domenet blogg.cc, og lurer veldig på om jeg skal bruke dette til bloggen min, eller om jeg skal beholde blog.myhken.com? Jeg har i dag en rekke domener til ulike sider, som alle hører til under myhken.com navnet, og ligger på samme server. Har da faktisk også lurt på om jeg skal gå bort fra egne domener til de ulike sidene, og heller bruke subdomener på alt. Så istedenfor mitt-fotoalbum.com som er, ja som navnet sier, er mitt fotoalbum, så tenker jeg å bruke fotoalbum.myhken.com. Hva tenker dere blir mest ryddig, og er det en fordel å ha "lette" domener, som blogg.cc fremfor blog.myhken.com? Og er det dumt å bytte domene etter to og et halvt år på bloggen? Vil selvsagt kunne kjøre dobbelt, ved at blog.myhken.com peker mot blogg.cc. Og det gjør jeg jo i dag også da, ved at blogg.cc peker mot blog.myhken.com Endret 8. august 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg synes blogg.myhken.com er bedre enn blogg.cc. Best å samle alle nettsidene Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vil selvsagt kunne kjøre dobbelt, ved at blog.myhken.com peker mot blogg.cc. Og det gjør jeg jo i dag også da, ved at blogg.cc peker mot blog.myhken.comHøres ut som den beste løsningen spør du meg. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Om alle sidene er en del av mer eller mindre det samme, så ser jeg ingen grunn til å strø om seg med domenenavn. Har man derimot et eksternt prosjekt, så kan det være greit å bruke et eget domene. I en eventuell overgangsperiode bør du uansett bruke både domene og subdomene, så du ikke mister besøkende. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Om alle sidene er en del av mer eller mindre det samme, så ser jeg ingen grunn til å strø om seg med domenenavn. Har man derimot et eksternt prosjekt, så kan det være greit å bruke et eget domene. I en eventuell overgangsperiode bør du uansett bruke både domene og subdomene, så du ikke mister besøkende. Slik tenkte jeg før, men så begynte jeg å kjøpe opp noen domener jeg synes var bedre, så gikk jeg bort fra fotoalbum.myhken.com f.eks. Men som du sier, det er jo mye av de samme, tre av sidene mine har samme design, så de kunne fint vært under samme domene med subdomener. Største delen av mine besøkende kommer rett inn på adressen, og ikke via andre sider. Så derfor er det litt viktig om jeg helt fjerner det ene eller andre. Men jeg ser jo ingen grunn til å betale for domener om jeg ikke skal bruke dem til noe annet enn å peke mot hovedsiden. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 blog.cc = verdt masse penger i utlandet blogg.cc = ikke verdt en dritt myhken.com er bare mye smudere enn blogg.cc, som virker litt ghetto om du spor meg. mitt-fotoalbum.com beskriver jo sa kalrt hva som er pa siden, men hvordan vet man HVEM sitt fotoalbum det er? jo det vet man ikke. samme problem med blogg.cc. myhken.com derimot, det er deg. og alle dine prosjekter kan da ligge som sub domener under myhken.com Da vet man at det er du som styrer, samtidig med hva det er du styrer med (beskrivende sub domene er flott) Hvis du liker myhken.com, ville jeg helt klart hatt sub domener pa det, istedenfor masse andre domener. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) negative med bytte domene er at du mister alle backlinks og plasseringen du har nå i søkemotorer. Endret 10. august 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) btw myhken morsom blog. Hvert eneste innlegg starter med rapport av vaeret og temperatur Ogsa har du ufattelig mange bilder av barn Oo syntes du ikke det er litt pa kanten a ta bilder pa jobben din av masse barn a putte de online? er jo mange foreldre som ikke vil ha barna sine spredd pa internett, og jeg tviler pa om du spor alle foreldrene.. Endret 10. august 2009 av coax Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) btw myhken morsom blog. Hvert eneste innlegg starter med rapport av vaeret og temperatur Ogsa har du ufattelig mange bilder av barn Oo syntes du ikke det er litt pa kanten a ta bilder pa jobben din av masse barn a putte de online? er jo mange foreldre som ikke vil ha barna sine spredd pa internett, og jeg tviler pa om du spor alle foreldrene.. Må jo bare si at det selvsagt ikke er bilder av barn fra jobben da. Det hadde det blitt bråk av vet du. Det er familie og venner, og bloggen er som sagt personlig, så derfor bildene. Alle foreldrene til de jeg har bilder av er selvsagt spurt. Men takker for omtanken. Ellers vet jeg at det kanskje bare er dumt med vær rapporten min, men er gammel vane fra da jeg skrev dagbok en gang når jeg var liten. Så har bare fortsatt med det. Endret 12. august 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 negative med bytte domene er at du mister alle backlinks og plasseringen du har nå i søkemotorer. Det er jo sant, og myhken.com ligger nokså høyt oppe siden jeg har brukt det siden 1999. Så det blir nok ikke bytting til blogg.cc, men kjører nok kanskje dobbelt et år eller to bare for å se. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Oh ok, jeg ble kanskje litt konfronterende samma faen. uansett har jeg alltid syntes det er kulest med ett domene til personlige sider og underdomener på det. det er også mye mer intuitivt for besøkende. jeg hadde utrolig vanskeligheter med å velge domenet til å bruke til alt, skifta url'en i hytt og pine, det er dritt, mister besøkende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå