Gå til innhold

Sony Ericsson W995 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har tenkt å oppgradere firmwaren på min w995 (har nå R1EA032) etter å ha lest at det vil gjøre mobilen litt raskere, at kameraet tar betre bilder osv. Har ikke gjort dette før med tidligere mobiler så jeg har et spørsmål.

Vil jeg beholde spillene og programmene som følgde med mobilen etter å ha oppdatert?

Når jeg skulle hake av for hva jeg skulle sikkerhetskopiere på PC Suit så var ikke spill eller program nevnt der, og ikke kan jeg flytte dem over på minnekortet.

Har hatt mobilen i snart 4 mnd nå, og den har fungert strålende hittil med lang batteritid.

Så er litt skeptisk til oppgradering av firmware siden den funker perfekt nå, men hadde også vært kjekt med litt betre kamera :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd "slark" i skyvedekselet?

Fikk min w995 på fredag, og det første jeg reagerte på var denne "slarken" i skyvedekselet.

Er der lukket og åpen. Burde jeg levere den inn?

Fikk min W995 i dag. Har litt slark i vertikal retning, dvs. ved trykk på menytastene når dekselet er åpent. Noen andre som har dette problemet? Hvis ikke, returnerer jeg nok mobilen og ber om en helt slarkefri utgave.

Fikk tilbake min fra sevice, og slarken var "innenfor" SE sin standard for telfonen. Egentlig ganske oppgitt...

Lenke til kommentar

Uaktuelt å betale fullpris for mobil med en slik åpenbar defekt. Ser av status på nettet at Mcare (service) ikke har gjort noe med mobilen min ennå. Får jeg likt svar som deg, bruker jeg garantert angrefristen. Mottok forøvrig mobilen 16.10., så da har jeg ennå noen dager på meg.

Endret av cmptrwlt
Lenke til kommentar

Fikk min w995 på fredag, og det første jeg reagerte på var denne "slarken" i skyvedekselet.

Fikk min W995 i dag. Har litt slark i vertikal retning, dvs. ved trykk på menytastene når dekselet er åpent. Noen andre som har dette problemet? Hvis ikke, returnerer jeg nok mobilen og ber om en helt slarkefri utgave.

Fikk tilbake min fra sevice, og slarken var "innenfor" SE sin standard for telfonen. Egentlig ganske oppgitt...

Har du samme type slark som jeg beskrev?
Lenke til kommentar

Har du samme type slark som jeg beskrev?

Har samme type slark. Har den både når dekselet er åpent og lukket. B Vertikalt, og ned mot selve telefonen.Dette når jeg rører forsiktig på dekselet. Spesiellt irriterende når jeg tekster.

Skal snart sette meg ned og skrive en heller formell klage til SE at de har solgt meg et produkt som avviker fra det produktet jeg har prøvd i utstilling.

Jeg mener det er likegyldig for meg som kunde at slarken, som var fra telefonen fra jeg fikk den, på min telefon er "innenfor" SE sine grenser for slark på akkurat denne modellen. Jeg betaler ikke nesten 4000 for en telefon som kommer med en fysisk feil, som likevel er akseptert av SE.

Noen som har innspill til dette "prosjektet"?

Telefonen er nå en mnd gammel, så angreretten er utgått. Telefonen er kjøpt på nettbutikk, så fikk RAM-nr og innsendelsesblankett direkte fra SE sitt servicesenter i Norge

Endret av Ghost Tulsa
Lenke til kommentar

Jeg fikk min W995 for en uke siden. Det er en del jeg ikke er fornøyd med. Mulig jeg hadde for store forventninger til den. Jeg hadde en C702 før som var en ok telefon, bortsett fra dårlig lakk og noe softwareproblem ved at den slo seg av en sjelden gang.

På min nye W995 er det slark når dekselet er åpent (irritabelt!). Jeg var litt slarke i batteridekselet bak, men jeg bøyde til de to små tappene på dekselet slik at det nå sitter bedre og er uten knirk.

I tillegg synes jeg fargene på skjermen er noe blasse i forhold til C702 og i forhold til hvordan fargene er i virkeligheten.

Lyden på de utvendige høyttalerene er jeg ikke helt fornøyd med. Den øvre er mye svakere enn den nedre (ca 40/60 - 30/70). Dette er både ved avspilling av musikk og ved samtaler. Kan dere sjekke om dere erfarer det samme med lyden?

Den virker også noe "nervøs" ved skifte mellom 2G og 3G. Har OneCall og har dekning via Onecalls nett (Network Norway). I motsetning til C702 skifter det nye oftere mellom 2G og 3G og opplever ofte at signalstyrken for dekning viser oransje eller ingen dekning selv om det er meget bra dekning her jeg bor. Telefonen ble oppdatert før den ble tatt i bruk.

Lenke til kommentar

Fikk min w995 i dag. Den har også slark i skyvedekslet. Fryktelig irriterende når man trykker på den. Den har også veldig lav lyd ved samtaler. Må konsentrere meg når jeg snakker med noen med lydnivå på max. Dette var skuffende greier og blir nok sendt i retur.

Lenke til kommentar
Fikk min W995 tilbake fra service i dag. Slarken i skyvedekslet er nå borte. Bra!

Bra!! Hvor kjøpte du telefonen? Hvor mye slark var det? Har vært innom forskjellige plasser og testet ut w995 for slark, men ingen med så mye som min. Burde jeg sende mail til selger(komplett) elle SE direkte? Føler på meg at komplett bare kommer til å henvise meg til servicesenteret de bruker for SE-produkt. Og der har jeg jo allerede fått svar at slarken er innenfor SE sine mål for denne telefonen...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den fra Telenor.no m/binding. Sendte den til oppgitt servicesenter (Mcare). Ser ut som de utfører service på alle mobiler innen garantitiden, uansett hvor du måtte ha kjøpt den.

Da er det bestillt service på mcare for min sin del også! Satser på bedre resultat av servcien der enn på forrige!

Lenke til kommentar
Har hatt W995 i ca 1 mnd nå men synes sliden er veldig mye slærk i, noen andre som har det samme problemet?

Gikk i en butikk å prøvde den der og den hadde ikke slærk i det hele tatt.

Takker for svar

bare les noen få svar tilbake så ser du at det er flere......

Lenke til kommentar
Jeg fikk min W995 for en uke siden. Det er en del jeg ikke er fornøyd med. Mulig jeg hadde for store forventninger til den. Jeg hadde en C702 før som var en ok telefon, bortsett fra dårlig lakk og noe softwareproblem ved at den slo seg av en sjelden gang.

På min nye W995 er det slark når dekselet er åpent (irritabelt!). Jeg var litt slarke i batteridekselet bak, men jeg bøyde til de to små tappene på dekselet slik at det nå sitter bedre og er uten knirk.

I tillegg synes jeg fargene på skjermen er noe blasse i forhold til C702 og i forhold til hvordan fargene er i virkeligheten.

Lyden på de utvendige høyttalerene er jeg ikke helt fornøyd med. Den øvre er mye svakere enn den nedre (ca 40/60 - 30/70). Dette er både ved avspilling av musikk og ved samtaler. Kan dere sjekke om dere erfarer det samme med lyden?

Den virker også noe "nervøs" ved skifte mellom 2G og 3G. Har OneCall og har dekning via Onecalls nett (Network Norway). I motsetning til C702 skifter det nye oftere mellom 2G og 3G og opplever ofte at signalstyrken for dekning viser oransje eller ingen dekning selv om det er meget bra dekning her jeg bor. Telefonen ble oppdatert før den ble tatt i bruk.

Kan dere som har W995 sjekke lyden på de utvendige høyttalerene, og høre etter om den nedre høyttaleren har mye høyere lyd enn den øvre (ca 70/30). Med de medfølgende øreproppene er lyden jevn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...