citronen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei, Sliter nå med et større dilemma. Jeg har de siste dagene tatt en storservice på min onkels Ford Mondeo 1998 Ghia - med aircondition. Her er lageret gåent i pumpa, og det rakler som bare faen. Den skal ut - koste hva det koste vil. Jeg har kjøpt ny pumpe, og jeg ser heller ikke problemet med å få den ut. Men, Det er fortsatt gass/væske i systemet, og spørsmålet er jo hvordan jeg skal få dette ut - uten å bli blind. Jeg vet at det er en påfyllingsventil øverst i motorromet, med en klassisk åpne/lukke-funksjon. Er det noen som har gjort dette før, og vet hva slaks utstyr jeg trenger? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Det må tømmes med et eget tømmeaggregat, som kjølemontører og bilverksteder har. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Du må nok dessverre ha egnet utstyr til dette. Så de som driver med service av dette bør vel kunne tappe ut for deg og fylle på med noen dagers mellomrom? Burde ikke koste stort ekstra enn bare påfyll. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Saken er nå løst. Brukte tre og en halv time, totalt. Tappet gassen/oljen med en hageslange-bit og plastkanne. Litt banking og smelling ble det da jeg forsto at jeg måtte ta ut brettet med vifta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå