-MK- Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei. Jeg rotet litt med krypteringsprogrammer da jeg har noen sensitive dokumenter o.l almennheten ikke trenger å vite noe om. I den anledning snublet jeg over en rekke avanserte programmer, men til slutt fant jeg et enkelt et som heter "Folder Lock". Jeg lastet ned og låste mappene mine. Deretter skulle jeg prøve å åpne dem, men kom til å slette alle mappene jeg akkurat hadde låst Jeg fikk panikk og begynte å laste ned gjennopprettingsprogrammer, men til alt overmål fant jeg ut at jeg filene jeg hadde var lagret på en partisjon som var formatert i exFAT. Ingen av gjennopprettingsprogrammene jeg har funnet hittil støtter exFAT Hva gjør jeg nå? Help please Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Sensitive dokumenter trenger også å bli sikkerhetskopiert. Det du gjør nå er å kopiere tilbake sikkerhetskopien av filene dine. Evt du venter noen måneder til leverandørene av gjenopprettingsprogrammene oppdaterer disse til å takle exFat. Du får ringe (skrive epost) og purre på. Er for fristende til å la vær å spørre: Hva hadde du der? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Sikkerhetskopi ja... Det er det man burde ta før man utforsker risikable muligheter ... Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Nå fant jeg heldigvis noen av de eldre dokumentene mine på en gammel minnepenn, men resten ser ut til å være forsvunnet for alltid. Vet du forresten om et annet program som duger til å låse mapper ? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 TrueCrypt. Aldri hatt trøbbel med det. Må sette deg litt inn i det, men når du har skjønt prinsippet er alt såre enkelt. Effektivt og sikkert som banken, men husk for all del backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå